Bra vandringskor under storlek 30?

Det råder delade meningar om huruvida stöd behövs på en frisk fotled, dessutom saknas evidens för (och emot) att en vandringskänga överhuvudtaget ger tillräckligt stöd. Tror man stöd är viktigt skulle jag köpa ett dedikerat ankelstöd.
 
Någon som har tips på bra skor under storlekt 30. Gympaskor blir för blöta och gummistövlar lite så sköna en hel dag. Sedan vill de ju ha samma saker som pappa\mamma. inte för att de komme gå så långt, men några kilometer blir de nog för den minsta.
Har även laddat upp med lite myskläder för ungarna till sommarens resor från www..iamone.se. Hoppas att det bidrar till att årets campingresor\flygresor kommer gå lite lättare.

Jag skäms lite för att säga det, men mina ungar har gått i kängor från Sportsdirect. De här https://sv.sportsdirect.com/gelert-leather-boot-childrens-walking-boots-036097#colcode=03609703

Nej, det är inte världens bästa dojor, men de är tillräckligt bra. När storungen har haft dem kan lillungen ta över, och de håller för henne också. Vi är inne på tredje paret nu, tror jag. Vattentäta, rimligt lätta, går finfint att ta av och på (byter man skoband till resårband blir det ännu enklare), och är mycket lättare att hålla rena än tygkängor, vilket är bra om man inte vill ha in för mycket sand och lera i tält/bil/hem.

Enda nackdelen, som förstås gäller i stort sett alla vattentäta skor, är att de tar tid på sig att torka om de väl blivit blöta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.