Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns hur många bra tält som helst och det är betydligt lättare att ge tips värda nånting om du säger vad du är ute efter eller iaf vad du ska använda det till och hur mycket du är beredd att lägga.
Alla har olika prioriteringar och behov..
Typ:
Ska du tälta på vintern? Vill du kunna laga mat i absiden?
Ska du bära tältet? Hur många ska sova i tältet?
Behöver det vara självstagande?
Har du inte ens tid att skriva ner det har jag ingen vidare lust att lägga tanke på att tipsa.
hej du glade!
vill kunna laga mat i absiden ja. vill att det ska vara självstagande ja, är det ett flersäsongtält är det också bra. Är beredd att lägga ganska mycket pengar på det ja, och har tänkt att sova i det vintertid också. Dock kanske i inte allt för sträng kyla
Tack för alla svar. Från början var jag inne på ett hilleberg, men blev lite missnöjd med det i somras, då det blev ohemult mycket kondens på oss som sov i det, två sprattlande barn och två stillaliggande vuxna. Så nu ska jag kolla upp era tips. Tack än en gång.
hej
warmlite 5R med måsvingeväggar...ingen kondens där inte
- har själv ett 3R med bla vingar ..världens bästa tält..
det blir liksom en ny dimension att tälta med vingar, man är ute fast inne liksom
vänligen nils
hej http://warmlite.com/tents/tents-technical-data
5,6lb=2,54 kg (dock föreslår jag ett footprint som extra tillbehör.)
-antingen har ett tält ett tjock tungt golv eller ett tunt kompletterat med ett utbytbart footprint.
5R borde bli bra till 2 vuxna och 2 barn
inbyggd absiden (dvs med golv) på gott och ont.
tänker du beställa så hör av dej så får du fler tips..
vänligen nils
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
4 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...