Bra tält för sommarfjällen?

• Trådstartare strindelius@spray.se (Maria Strindelius)
  • Start datum

strindelius@spray.se (Maria Strindelius)

Gäst
Ska köpa ett nytt tält då vår sommarvandring i fjällen börjar bli tradition. Vill ha ett 3-manna. Funderar på Fjällrävens Akka Turist eftersom vi inte tältar vintertid. Räcker tältduk som tål 1500-300 mm vattenpelare för en veckas hällregn? Andra tips om bra tält för sommarfjällen?

det finns alternativ...

Jag har letat tält ett tag nu och börjar närma mej, för min del blir det nog ett Mountain Hardwear Light Wedge 3. Detta är ett skapligt stort 3-manna, för 3 årstider. En totalvikt på 3.12 kg. Grön till skillnad från det blå du nämde. Och nästan självstagande, förutom en båge över absiden som måste spännas lite. Priset ligger nog någon hundring över 3000, vilket är priset på Akka turist om jag inte har helt fel. Kolla http://www.mountainhardwear.com/tents/3season/000163.html, kommentarer på detta val skulle vara väldigt trevligt. /PK

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips