Bra tält för sommarfjällen?

• Trådstartare strindelius@spray.se (Maria Strindelius)
  • Start datum

strindelius@spray.se (Maria Strindelius)

Gäst
Ska köpa ett nytt tält då vår sommarvandring i fjällen börjar bli tradition. Vill ha ett 3-manna. Funderar på Fjällrävens Akka Turist eftersom vi inte tältar vintertid. Räcker tältduk som tål 1500-300 mm vattenpelare för en veckas hällregn? Andra tips om bra tält för sommarfjällen?

det finns alternativ...

Jag har letat tält ett tag nu och börjar närma mej, för min del blir det nog ett Mountain Hardwear Light Wedge 3. Detta är ett skapligt stort 3-manna, för 3 årstider. En totalvikt på 3.12 kg. Grön till skillnad från det blå du nämde. Och nästan självstagande, förutom en båge över absiden som måste spännas lite. Priset ligger nog någon hundring över 3000, vilket är priset på Akka turist om jag inte har helt fel. Kolla http://www.mountainhardwear.com/tents/3season/000163.html, kommentarer på detta val skulle vara väldigt trevligt. /PK

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips