Bra handskar med touchfunktion

Har provat flera touch-handskar, inte så kraftiga som dina dock, mer löpar/cykelhandskar. Min erfarenhet är också dålig. Till skillnad från de där billiga stickade mobilhandskarna funkar de dåligt eller inte alls. Funkar de någotsånär från början ger de upp efter tvätt. Bl.a. har jag ett par GripGrab som dessutom har konstiga storlekar.

Men - jag kom på lösningen. DYI! Man kan köpa ledande tråd. Det räcker med ett par små stygn där man vill ha kontakt och vilken handske som helst blir en mobilhandske. Normalt finns den bara på stora spolar, men jag hittade den här sajten som klipper upp den i korta längder och säljer.

http://conductivethread.ca

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Välja handske först och sedan lösa touch-kompabiliteten själv kanske är intressant?

Antingen sy in lite ledande tråd eller kleta på något limliknande med rätt egenskaper.

Finns enkom produkter t.ex:
http://www.anyglove.com/

Aldrig provat själv, så återkoppla gärna om du bestämmer dig för att gå den vägen.

Välja handske först och sedan lösa touch-kompabiliteten själv kanske är intressant?

Antingen sy in lite ledande tråd eller kleta på något limliknande med rätt egenskaper.

Finns enkom produkter t.ex:

http://www.anyglove.com/

Aldrig provat själv, så återkoppla gärna om du bestämmer dig för att gå den vägen.

Jag har faktiskt testat den lösningen men jag fick det inte att funka. Har lite tråd kvar så jag kanske ska testa en gång till.

Eller på skärmen. (Det finns också en inställning i vissa androidversioner för "extra känslig skärm")

Jag uppgraderade från Samsung S2, till Note 4, och vips funkade flertalet handskar.
Sen har man ju kass precision men ändå.

Jag tycker alla såna varianter av handske jag provat har fungerat för dåligt, men får ingen bra precision, eftersom formen på handsken inte är helt konsekvent. Man klickar på fel ställe etc.

Att försöka skriva på tangentbordet är t.ex. helt omöjligt, det är knappt att det går att träffa rätt ikon för att starta en app (om man nu inte har en surfplatta, jag har ju bara provat det på mobilen).

Att använda en "pekpenna" funkar mycket bättre (de funkar utmärkt med vanliga handskar). Nackdelen är såklart att det är en lös pryl att hålla reda på, men funktionen är mycket mycket bättre.

Det är en annan sak som är bra med tråden. Man kan sätta stygnen där det är naturligt att "toucha". För mig blir det lite mer åt sidan på pekfingret och långfingret än mitt på "blomman".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips