Bra handskar med touchfunktion

Har provat flera touch-handskar, inte så kraftiga som dina dock, mer löpar/cykelhandskar. Min erfarenhet är också dålig. Till skillnad från de där billiga stickade mobilhandskarna funkar de dåligt eller inte alls. Funkar de någotsånär från början ger de upp efter tvätt. Bl.a. har jag ett par GripGrab som dessutom har konstiga storlekar.

Men - jag kom på lösningen. DYI! Man kan köpa ledande tråd. Det räcker med ett par små stygn där man vill ha kontakt och vilken handske som helst blir en mobilhandske. Normalt finns den bara på stora spolar, men jag hittade den här sajten som klipper upp den i korta längder och säljer.

http://conductivethread.ca
 
Välja handske först och sedan lösa touch-kompabiliteten själv kanske är intressant?

Antingen sy in lite ledande tråd eller kleta på något limliknande med rätt egenskaper.

Finns enkom produkter t.ex:
http://www.anyglove.com/

Aldrig provat själv, så återkoppla gärna om du bestämmer dig för att gå den vägen.
 
Välja handske först och sedan lösa touch-kompabiliteten själv kanske är intressant?



Antingen sy in lite ledande tråd eller kleta på något limliknande med rätt egenskaper.



Finns enkom produkter t.ex:

http://www.anyglove.com/



Aldrig provat själv, så återkoppla gärna om du bestämmer dig för att gå den vägen.



Jag har faktiskt testat den lösningen men jag fick det inte att funka. Har lite tråd kvar så jag kanske ska testa en gång till.
 
Eller på skärmen. (Det finns också en inställning i vissa androidversioner för "extra känslig skärm")

Jag uppgraderade från Samsung S2, till Note 4, och vips funkade flertalet handskar.
Sen har man ju kass precision men ändå.
 
Jag tycker alla såna varianter av handske jag provat har fungerat för dåligt, men får ingen bra precision, eftersom formen på handsken inte är helt konsekvent. Man klickar på fel ställe etc.

Att försöka skriva på tangentbordet är t.ex. helt omöjligt, det är knappt att det går att träffa rätt ikon för att starta en app (om man nu inte har en surfplatta, jag har ju bara provat det på mobilen).

Att använda en "pekpenna" funkar mycket bättre (de funkar utmärkt med vanliga handskar). Nackdelen är såklart att det är en lös pryl att hålla reda på, men funktionen är mycket mycket bättre.
 
Det är en annan sak som är bra med tråden. Man kan sätta stygnen där det är naturligt att "toucha". För mig blir det lite mer åt sidan på pekfingret och långfingret än mitt på "blomman".
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sfrge Eluppvärmda handskar. Kläder 4
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
utesälen Helt vattentäta handskar eller tumvantar? Kläder 12
Verhauer Batteriuppvärmda handskar, funkar dom? Kläder 2
hakansteen Varma och smidiga handskar? Kläder 12
Vanish Vilka handskar använder ni? Kläder 26
Koga Signature Handskar/vantar. Kläder 9
Arvidsjaur Handskar för fjällturen Kläder 9
Mr. Red Hestra Job Handskar Kläder 0
Escodobe Handskar för små händer Kläder 8
uncle botak Handskar på vandring Kläder 24
Still Alive Myggtäta handskar? Kläder 5
stigdaniel Vad är det här? (Handskar) Kläder 9
xfredrikx Arc'teryx Alpha SV Glove Kläder 6
guhj Rädda / återställa getläder (handskar) Kläder 7
gundj Tunna, täta handskar? Kläder 12
tompa_m Handskar, M90 Kläder 7
skakle Tips på bra vantar/handskar? Kläder 28
andre_sjodin Neopren handskar?! Kläder 7
2004-06-16 Handskar på fjällvandring Kläder 19
tussilago Sealskinz handskar i Sverige? Kläder 3
månswe Handskar som håller Kläder 3
ekis Arbetshandskar som handskar? Kläder 7
carl_ Lätta och varma handskar lagom för sommarfjäll? Kläder 54
jonte1 Varma och Vattentäta handskar Kläder 2
Frusen Varma handskar? Kläder 28
Snoe Tvätta Goretex-handskar? Kläder 6
ponken79 Hestra handskar Kläder 3
rikard_wiberg_hotmail.com Handskar för kalla aktiviteter. Kläder 5
wal Handskar för friluftsbruk Kläder 5
Onedge Ortovox handskar ! Kläder 5
Onedge Varma handskar & sockor!! Kläder 4
HannaE Svala handskar? Kläder 8
Bra handskar... Kläder 1
adventure_transport Bra, varma handskar///vantar Kläder 12
Ix Handskar Kläder 0
Ka-Ka Windstopper handskar Kläder 8
MTB Handskar Kläder 1
resenaren mer handskar Kläder 0
Fröderberg Handskar för tidningstest Kläder 8
Torra handskar? Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.