Bor i bushen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vems mark har du byggt på? Eldar du med ved inne på vintern?
Har du utedass eller annan lösning för piss och skit?
Har du vattenkälla i närheten? Brunn, bäck?

Vad äter du för sorts mat? Har du någon inkomst?
 
Hej trådstartaren.
Vad är avsikten med din tråd, är det att du bara vill säga att du bor i bushen, att du vill berätta nåt om dig och dina erfarenheter eller att du vill att andra ska lirka ur dig svar på frågeställningar vilka vi få gissa oss till.
Ställa frågor kan man ju alltid, t.ex "vad är klockan där hos dig just nu?".
Jag vill att flera ska våga göra samma sak som flesta vill men rädsla för olika saker hindrar dom
 
Vems mark har du byggt på? Eldar du med ved inne på vintern?
Har du utedass eller annan lösning för piss och skit?
Har du vattenkälla i närheten? Brunn, bäck?

Vad äter du för sorts mat? Har du någon inkomst?
Jag har tillstånd att vara där jag är
Jag använder inte toalett papper i skogen utan vatten och gräver ner man blir renare och lämnar inget skräp,jag har pengar och äter inne i stan samt lagar mat i skogen när jag känner mig sugen liter sprit kök en näves storlek vatten hämtar jag i stan 5 liters dunk jag bär i ryggsäcken
 
Jag vill att flera ska våga göra samma sak som flesta vill men rädsla för olika saker hindrar dom
Börja då att berätta din historia annars faller ju hela ditt syfte.
Som du redan sett finns viss frustration bland forumets medlemmar. Att börja en berättelse " Hej, jag heter Rulle..." och sedan inte ta det vidare resulterar i sånt.
 
Kan du formulera dig lite klarare kring dina målsättningar? Du kallar dig "survivalist", men ingår i penningekonomin och beskriver hur i princip alla dina löpande behov (mat, vatten, ladda telefonen...) löses "på stan".

Är det själva ensamheten som är grejen? Eller vore ditt ideal att faktiskt klara din överlevnad helt oberoende av det övriga samhället, genom vad du kan fånga/finna/odla i naturen? Tror du i så fall, att det skulle gå, om du t ex ägde marken du bor på och/eller det inte fanns formella hinder för jakt, fiske, åverkan på mark (för t ex odling) etc?
 
Som flera redan konstaterat, totalt meningslös tråd.
Till TS, gör om gör rätt. Starta en ny tråd där du själv berättar om allt du kommer på, sen får du garanterat följdfrågor.
 
Vems mark har du byggt på? Eldar du med ved inne på vintern?
Har du utedass eller annan lösning för piss och skit?
Har du vattenkälla i närheten? Brunn, bäck?

Vad äter du för sorts mat? Har du någon inkomst?
jag äter nudlar linser bacon tonfisk spagettis bröd det mesta som finns i affärerna efter som jakt inte är aktuellt , fiska har jag gjort hela mitt liv sommar som vinter , ja jag har inkomst.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.