Bomull eller silke ?

Bomull har jag aldrig testat i sovsäcken, däremot en innerpåse i silke. Vid många minusgrader sover jag i ett ylleunderställ. Har inte märkt någon skillnad vad gäller kondens, med och utan silkespåsen. Fukten har hamnat i sovsäckens yttertyg i båda fallen.

Raskesven

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Borstbarhet

Kall vägg vare sig det är sovsäckens utsida eller innertältets dito kan lätt hanteras, men inne i fyllningen eller på insidan av innertältet ger problem...Pulkaproblematiken med bommulsinnerlakan har jag upplevt på nära håll. Han som fick sitt lakan att inte frystorka men väl stelfrysas ville transportera det på min torra pulka...Lagom sovsäck och lagom sovkläder underlättar...Lagom varierar med brukare och miltal...

God tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips