Bolivia

Funderar på Bolivia i oktober. Oktober verkar vara på gränsen mellan torr och regnperiod i bergen. Är det någon som har tips eller råd.
Tacksam för hjälp

Christian

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag var där i juli-augusti och det var fin fint, finns hur mycket som hällst att göra både i storaberg bestigningar och klippa. Vi höll på en del runt La Paz och nere i djungeln men tänk på de stora höjd skillnaderna.

Ett tips är att köpa Footprint Bolivia en guide över det mesta man kan hitta på i Boliva. MYCKET bra bok dock på engelska. En annan bok som är mer inriktad på klättring är Bolivia, A climbing guide av Yossi Brain. Där finns mycket bra beskrivningar över MÅNGA toppturer och lite vandringar till och från bergen.
Vad har du tänkt dig och göra i Bolivias berg? Vandra eller ta dig upp på Ilimani eller bara kolla in Lamadjuren =D ??

Tack för svar, jag misstänkte att det var bra på sommaren, problemet är att vi inte kan åka förrän slutet av september. Vi hoppas göra några bestigningar och åka till amazonas. Ska kolla klätterguideboken.

Christian

Var glad för att du inte skulle åka nu för det värkar vara lite svår att ta sig fram där nu!

Gas och vitbensin finns och köpa där. Dock är bra batterier och frystorkat hårdvaluta där.

Vilka toppar är det du siktar på?

Siktar inte på några speciella toppar än. Först och främst försöker jag få reda på hur klimatet är och säkerheten i landet och om min flickvän blir ledig från jobbet...

Christian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips