bok om kungsleden?

Jag skulle vilja ha en bok om HELA kungsleden, vill gärn slippa turförslag etc på smådelar. Tänkte nämligen gå hela. Finns detnågon annan/bätre än claes grundstens vandra kungsleden?
//Nyman

Kungsleden

Visst finns det andra böcker om kungsleden b l a en från början av 60-talet 8säkert mycket aktuell) samt en från början av 70-talet. Dessa och alla andra böcker hittas lämpligen på en svensk institution som vanligen kallas bibliotek. Annars känns frågan tämligen absurd, är det alltför mycket information i Grunstens böcker? Urval ur dem är ju dessutom utgivna i små format lämpliga att bära med sig.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
tips

Mitt tips är att du lånar Grundstens turförslag som finns i pocketformat, de heter På fjälltur och är plockat (texten alltså) ur Vandra Kungsleden 1,2 och 3.

Pocketversionerna kan man ha med på fjället. Men mitt tips för att få en lätt packning är ju att läsa dem i förväg hemma och inte ta med några böcker alls på fjället.

Beträffande båtfärder (sträckan Kvikkjokk-Jäkkvik och Jäkkvik-Ammarnäs i första hand) som förekommer så är mitt tips att kolla alla tel.nr i förväg och skriva upp.

MVh mats Frank, Umeå

Äldre bok om hela Kungsleden

Hej

STF gav 1968 ut en bok om hela Kungsleden som heter "Kungsleden - vägar och vandringar". Där finns kartor, turförslag och fakta om kungsleden. Du hittar den nog i något antikvariat.

Hälsningar

Håkan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips