STF har ju på senare tid envisats med att anställa unga billiga anställda på sina stationer, Storulvån har knappt någon över 30 år...är det samma på Keb? Då blir ju problemet att de mestadels bara kan parat toppturer och inte har erfarenhet att hantera folk i olika åldrar med olika behov.
Vi mötte en familj från skåne i 55-års åldern som aldrig hade vandrat, personalen i Storulvån hade sagt de kunde gå en runda som visade sig vara drygt 18km i svår terräng så de var helt färdiga och inte alls nöjda när de kom tillbaka. Varför inte fråga, "är du van vandrare"? "Hur långt vill du gå?" innan men ger råd. Jag tycker det är viktigt med blandade åldrar och erfarenheter på stationerna då en massa olika människor med olika erfarenhet och behov kommer dit.
Ja, speciellt nere i lyxstugan är det enbart 18åriga småtjejer du kommer hitta som personal. Keb är ett jävla skämt och efter min 3dje gång där, förra veckan, så känner jag att jag ger upp på STF. I framtiden blir det Norge eller Alperna. Möjligtvis att man checkar in på någon genuin stuga långt bortanför motorvägarna som går till Keb/Storulvån.
För övrigt förstår jag inte varför de inte bygger en väg till Keb, som är stängt för allmänheten, men som man kan frakta allt (även då turister som vill betala) istället för att låta helikoptrarna dundra dygnet runt. Inte undra på att de kostar pengar, inte kan det vara så miljövänligt heller och vi ska inte tala om störningen av att konstant ha en helikopter ovanför.