BlueChart i 60C?

Jag har ett problem med BlueChart i Garmin 60C:
Vid höga zoomnivåer (ser stort område) så måste jag ha detaljeringsnivån på "most" eller "more" för att kartan skall visas(!) Detta får till följd att kartan till stor del täcks av symboler för "exposed rock". Mycket enerverande. "Declutter" hjälper inte.
Finns det någon som har samma problem?
Vet någon ett botemedel?

Detta funkar på landkartan

Gå med PAGE till kartan.
Tryck på MENY
Välj Map Setup och tryck på ENTR
Välj Map Setup General (ikonen längst till vänster).
Bläddra till raden Detail och tryck på ENTR
Välj önskad detaljnivå och tryck på ENTR
Tryck på QUIT

Har du inställt på svenska får du översätta själv.

Per Brune

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tackar för tipset, men det löser tyvärr inte mitt problem. Kartan FÖSVINNER alltså helt om jag ställer ner detaljeringsgraden.
Finns det överhuvudtaget någon mer än jag som kör BlueChart i 60c?

Jag kör Bluechart i 60 CS och jag tror att jag upplevt samma sak. Men det kräver att man har zoomat ut ganska långt, eller hur? Jag ska titta på detta så snart jag får tillfälle.

En sak som jag undrar över är om man kan söka efter platser i bluechart i GPS:en, till exempel önamn. Jag har bara hittat att man kan söka efter städer, adresser och andra poi (points of interest) såsom restauranger och bensinmackar. Vore bra om man snabbt kunde söka upp en ö och visa på kartan.

Annars tycker jag att det verkar väldigt bra med Bluechart även med en så liten display som en handhållen GPS tillhandahåller. Jag har dock inte provat den på sjön än.

Jo, det är bara på dom yttersta zoom-nivåerna som det är ett problem. Men där är ju kartorna i princip oanvändbara (eftersom dom täcks av symboler för "exposed rock"). Om det inte går att ändra så tycker jag att det är en ganska allvarlig bug. Skriv gärna om du kommer på något!
Mvh
/Tomas

Har du laddat något översiktskort också? När jag provade bluechart på en enhet såg jag att man var tvungen att ladda ett översiktskort (stora rutor) för att de ska visas då man är rejält utzoomad. Dessa tror jag (tyvärr) bara fanns för kustområdena och var gjorda i Storbritannien.

Jag har BlueChart v6. På skivan står också 007-00292-04 Rev A.
Jag har laddat ner översiktskort också, så det är nog inte det som är grejen.

Ang. Torbjörns fråga förresten: Jag har inte heller sett någon funktion där man kan söka på ö-namn, men det låter som en bra grej om det finns. Borde ju vara enkelt att implementera eftersom det ju redan måste finnas ett register med namn och koordinater.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips