Blåtandshörlurar för träning

80 timmar är utan all ladda boxen lurarna ligger i. Dvs lurarnas batteritid plus samtliga gånger man kan ladda upp dessa i boxen utan att ladda själva boxen. 80 timmar låter ändå väldigt mycket.
 
HIttade ett bra extra pris (550kr) på
https://www.philips.se/c-p/TASN503BK_00/tradloesa-hoerlurar
och efter några turer är jag inte helt nöjd, De vill ramla ur örat när jag springer och det känns inte som bra träningslurar. Jag har provat med sladden både bakom nacken och under hakan men samma resultat. har också bytt proppar men samma dåliga resultat. Sämst sitter den sida där "knappar och microfon" sitter - helt naturligt - den väger ju lite.
Pulsmätaren i örat verkar funka helt ok, har dock inte jämfört i detalj ännu med pulsband kring bröstet.

Några tips på hur man får det att sitta bättre?

Ska man ha liten klämma på sladden att fästa i tröjhalsen?
Ska man spänna sladden så den sitter åt mot nacken eller under hakan, eller ska den hänga löst?

/Patrik
 
HIttade ett bra extra pris (550kr) på
https://www.philips.se/c-p/TASN503BK_00/tradloesa-hoerlurar
och efter några turer är jag inte helt nöjd, De vill ramla ur örat när jag springer och det känns inte som bra träningslurar. Jag har provat med sladden både bakom nacken och under hakan men samma resultat. har också bytt proppar men samma dåliga resultat. Sämst sitter den sida där "knappar och microfon" sitter - helt naturligt - den väger ju lite.
Pulsmätaren i örat verkar funka helt ok, har dock inte jämfört i detalj ännu med pulsband kring bröstet.

Några tips på hur man får det att sitta bättre?

Ska man ha liten klämma på sladden att fästa i tröjhalsen?
Ska man spänna sladden så den sitter åt mot nacken eller under hakan, eller ska den hänga löst?

/Patrik

Du ska dra åt så att sladden inte skumpar om du inte redan gör det.
 
Känns lite avigt, då hamnar "klumpen" med mikrofonen och knapparna, snett bak i nacken, ungefär klockan 5 om man skulle se mej uppifrån, där sitter ju inga talorgan och inte helt lätt att komma ut volymjusteringen heller.
Samtidigt vill man ju inte ha tyngden av klumpn för nära örat så den dras ur örat pga det.

Att det kunde vara så komplicerat med trådlösa lurars passform...

Ska prova med en tightare klämma (typ snörlås) på nästa löptur.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.