Blandade frågor inför Norge resa.

Halloj igen snart har jag nog världsrekordet på antal frågor här på utsidan. ( iaf inom samma resa).

1. Tänker köpa vattentäta kläder inför sommarens resa. Gore-tex vet jag är bra, eller jag har HÖRT att dom är kanon, kan väl tänka mig det eftersom dom kostar lika mycket som en komplett j-a data gör. Förra gången jag cyklade hade jag en andas jacka av märkes didrickson som var helt värdelöst. Funtar på att köpa en skal jacka run 500 - 900 kr klassen och cykla i när det inte regnar så fruktansvärt mycket, och sen köpa ett riktigt regnställ som är 100 % vattentätt men som inte andas ett skit för att använda när det står som spön i backen, tänker jag fel ??

2. Min andra fråga gäller sovsäckar, tänkte köpa en sovsäck som väger runt kilot, ligger runt 1000 kronor i prisklass och som klarar temraturer mellan 0 -> 20 + , utan att man fryser, skulle villa veta om någon vet nått bra märke som fixar allt det där ?, måste ju självklart vara gosig och skön ochså !

3. fiskegrejer, tänkte lägga 1000 kr på : en ihopfällbar håv, fiskespö, och rulle. nån som har nått förslag ? ska klara fisk upp till 10 kilo utan att spöt exploderar ochså.

4. vilket fäste är bäst på ortliebs väskor ?

tack på förhand !! / Jimmy

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.