Blå Jungfrun?

Planen för årets singelpaddling börjar ta form. De två sista veckorna i augusti med möjlig start runt Oskarshamn, å se där ligger ju BJ va kul.
Men hur trafikerat är det, lämplig startpunkt på fastlandet och sist men inte minst finns det något bra ställe att kliva iland? Tältning är förbjudet men att sussa under bar himmel är det OK?
 
Ligger långt ut och svårt att gå iland om det går vågor. Jag skulle inte övernatta där ifall jag paddlat ut om det inte är mkt stabilt högtrycksväder.

(Jag har gått iland där ett par gånger från segelbåtar, mkt fint att gå en promenad på ön.)

Thure
 
Tror inte man får övernatta där.
Vill minnas att Renate Clumska fick dispens för att övernatta där med paddelgrupp hon guidade ut. Men tält fick de inte sätta upp.
Det är några år sen.

Jag har paddlat förbi några gånger, det är långt ut.
Ca 10 km från Byrums strand, Öland och något längre från St Rödskär (där jag övernattade) ut till Blå Jungfrun. Jag gick inte iland.

mvh thomas
 
Eller också behöver jag tillstånd efter den 20/8, vet inte hur jag ska tolka denna. Gick in på sverigesnationalparker.se/park/bla-jungfrun-nationalpark/besoksinformation/ där nämns ingen om begränsningar i tid bara att man ska boka in sig i vindskyddet. Får maila dom och kolla. fortsättning följer

Tack alla
 
ja varför ska man natta där. Man kan få lite sämre väder dessutom från fel håll. Titta runt på ön lite noggrannare, invänta rätt ögonblick för rätt foto eller bara vara mitt i ingenting.
Mitt skäl stavas 65+ och en vilja att ha breda marginaler vad gäller tid och kraft.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...