Björnattack....

Almgren

Avstängd
Ja det är synd om folket i Kashmir som har så onmt om tjuvjägare att björnen ökar med 30-60%.

Vad var syftet med inlägget?

Jag undrade varför du lade in en länk till en björnattack som skett långt borta. Ingen kommentar eller nått från dig. så därför undrade jag varför?

Ofta när man lägger in länkar till artiklar brukar man ha nån sorts tanke bakom det.

Jag har ingen tanke bakom det hela mer än att jag själv är intresserad av vilda djurs beteenden, skulle ej själv ställa denna fråga men alla är vi olika.

Björnattack i Jämtland eller Indiska kashmir, vad är skillnaden ?

Vad är det man brukar säga: 5 döda i Svedala motsvarar 500 döda i Indonesien.

ps. "man" = kvällstidningsredaktion, inte jag personligen. ds

Senast ändrad:

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Det är nästan otroligt att björnar mlivit så här intressanta för media. Starka bilder i och för sig. Kaschmir förtjänar annan och viktigare mediabevakning. Snart har nog till och med Hänt extra bilder på björnar.

bosse

Men ärligt talat, på bilderna ser det ju ut som om jägaren springer mot björnen med påken, dom som springer ifrån den klarade ju sig.
Man frågar ju sig också vad dom var ute och jagade försedda med träpåkar!?

Ser ut som en grupp män som av någon anledning har provocerat en björn med påkar...å då går det som det går.

Verkar aningen riggat med bildserie o allt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips