Bivackskor

Hej!

Ska nu åter ut på vintertur och är less att släpa med mig TUNGA bivackskor. Är det någon som har bra tips på hur man kan göra LÄTTA, VARMA & SKÖNA bivackskor. Jag har hört om de som gjort skor av liggunderlag. Någon som har erfarenhet av det?

Dela med er av era erfarenheter så blir jag glad :)
/m.v.h. Robert

Liggunderlag (dubbla eller tredubbla) och dun i övrigt låter som en skön kombination. Jysk bäddlager säljer visst någon typ av dunsockor för hundralappen, men jag misstänker att de inte räcker till utomhus.

Ett annat tips i sammanhanget är att ha extra isolering under fötterna när du står/sitter still. Jag brukar ha en bit av vår rosa-lila hårda plastisolering (30x30x5 cm), vilket ger sådär 50 gånger bättre isolering mot underlaget jämfört med en vanlig gummisula. Den är klassad som svårantändlig (obs EJ icke-brännbar) vilket innebär att du också kan ha den som underlag för spritkök. Sedan väger den inte mer än sådär 150 gram heller. Skicka mig din adress, så skickar jag ett par sådana bitar.

christer.bratt@paroc.com

För egen del blir det påskpaddling i Dalsland istället i år.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips