Billiga H2O-täta säckar

Hejsan.

Jag skall köpa ett antal H2O-täta säckar i olika storlekar. Undrar om nån vet var man kan hitta några till vettigt pris. Vill gärna ha genomskinliga eller delvis genomskinliga.

Pelle
 
Sealline

SealLines säckar finns i en massa modeller, material och storlekar. De har bra kvalitet och kostar från ca 200:- och uppåt. Finns i de flesta friluftsaffärer. Billigare alternativ finns men kolla att de verkligen håller måttet. Att ha en dålig säck är sämre än att vara utan! Billigast är sopsäckar och plastpåsar

Mvh Tomas
 
billiga torrsäckar på stadium i fjor

Jag hittade billga ocg genomskinliga på stadium (finns ju på många ställen i Sverige) förra sommaren. Minns inte om det var 200 eller 250 för en 35liters. Hr inte slitit upp eller sönder min ännu även om jag tror ortlieben kommer att leva längre.

/Patrik
 
Buff- gänget

Krängde mycket billiga torrsäckar på utemässan, försök att få tag på dem, det brukar fuinnas ett stort urval av billiga torsäckar på båtmässan också. Har för mig att det fanns någon som bara krängde torrsäckar poå utemässan också, någon annan som vet mer?
 
Jag tyckte de flesta vattentäta påsar var för dyra och tunga och skaffade mig Tatonkas Stuffsack (finns t.ex. hos sportsnet). Den är rätt tunn och lätt, men tyvärr inte genomskinlig. Men det kanske är värt att ta en titt på den?

/Jonas U
 
Made in Czech Republic

Jag köpte en packpåse på någon mässa (antingen båtmässan i Älvsjö eller vildmarksmässan i Sollentuna) för några år sedan. Riktigt vad dPackpåsen heter är svårt att veta då det är en svårläst logga. Jag gissar på Acemma, Agemma, Cemma eller Gemma. Made in Czech Republic. Jag har för mig att den var ”billig”. Men jag har ingen aning om vilken firma som sålde den.

Per Brune
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.