Bilder från Mårma mm

petcatrekk; sa:
Hej,

Bara som tillägg till övriga inlägg. Jag har ochså varit i omgivningarna kring Mårma (inga tältningsbekymmer alls). På min hemsida:

http://www.edu.isy.liu.se/~petca994/

finns massor av bilder från området. Gå in på "Kebnekaise 1999" och klicka runt.

Hälsningar
/Peter

.... och där står

"finns röjda tältplatser med stenhårt underlag. Vi fick verkligen kämpa för att få ner tältpinnarna. Till sist gav vi upp och fäste tälten med stora stenar kring stormlineöglorna och i fästpunkterna i själva tältväven.

Lite motsägelsefullt, eller hur?

Själv har jag också varit vid Mårma, men tycker nog att tältningen är, inte ett oöverstigligt problem, men inte heller hur enkelt som helst. Om man har ett litet uns komfortkrav, eller om det stormar och regnar. Då är det nog inte så kul med de röjda, hårda, eller lite leriga tältplatserna. Mysfaktor noll, skulle jag vilja påstå.

Men omgivningarna är fantastiskt vackra när solen skiner.

Mvh
Bert

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
håller med

Hej,

Visst har du rätt att mysfaktorn verkligen kan bli negativ på de hårda tältplatserna. Vad jag ville få fram är att det trots allt mycket väl går att få upp fler tält i omgivningarna. Många tror att det på sin höjd bara finns EN tältplats däruppe. Nåja, tjusigt är det när vädret tillåter.

/Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips