Bild från din senaste tur

Nytt bildförsök

Tack Tobbe, konstigt, men jag är inte så rutinerad bilduppläggare. Nu borde den synas.
Tarrekaise fr Fierovagge alltså, se tidigare inlägg.

Bilagor

• IMG_0793 kopia.jpg
    IMG_0793 kopia.jpg
    35.8 KB · Visningar: 1,485

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nedanför Måskonåiveglaciären i Norra Storfjället. En väldigt ensam plats. Hade hoppats kunna göra en kamvandring, men vädret bestämde annorlunda.Början av juli 2016.

attachment.php

Är precis på väg hem från en tur i Offerdalsfjällen i Jämtland (Bakvattnet till Stor-Stensjön). Bilden är tagen vid mitt läger på Giedtietjahke, sydväst om Stor-Stensjön. Toppen i bakgrunden är Mehkene. Hade planerat att ta en topptur dit, men fick av olika orsaker skippa detta. Underbart område att vandra i.

Morgonen efter låg dimman så tät att jag inte kunde se andra sidan pölen.

Bilagor

• IMG_20160830_185432.jpg
    IMG_20160830_185432.jpg
    63.5 KB · Visningar: 1,371
Första lediga dagen...

...Efter en intensiv jobbvår avnjöts uppe på Sonfjället, Härjedalen. Här är spetsen på Korpflyet halv åtta på kvällen den tjugosjunde juni. Höstens fjälltur har tyvärr blivit inställd p.g.a. en fotskada men istället för att sura över detta konstaterar jag att jag trots allt har haft en mycket bra sommar. Fjällsuget kommer däremot att kvarstå...

Bilagor

• 264_liten.jpg
    264_liten.jpg
    80 KB · Visningar: 1,251
Bunnerfjällen

Tagen uppifrån Bunnerfjällen, långt nedanför kanten ligger Storulvunsfjällstation, det var en fantastisk dag där jag bland annat blev omringad av stor renhjord på hundratalet renar, en riktig upplevelse.

Bilagor

• DSC_5476-4.jpg
    DSC_5476-4.jpg
    193.3 KB · Visningar: 1,324

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips