Bild från din senaste tur

Utsikt mot norr från dasset vid rastskyddet Långbrottstugan/Långbrottsjön 08:55 2016-08-19. Det skulle visa sig bli en blöt dag med regn vandring i regn fram till sen eftermiddag.

Till kvällen klarnade det upp och vi satt sedan ute och såg solnedgången samtidigt som vi lyssnade på Edward Bloms sommarprat som jag laddat ned innan avresan. Han avslutar sitt sommarprat med psalmen Ave Maria vilket passade bra som avslutning på dagen.

Bilagor

• 20160819_085526 - Copy.jpg
    20160819_085526 - Copy.jpg
    34.2 KB · Visningar: 1,841
Kompisen J på väg ner från Kebnekaise via Östra leden natten mellan 28/7-29/7, vi var tillbaka vid tältet vid tretiden på morgonen. Annorlunda men trevlig tur.

Bilagor

• NerfrånKeb.jpg
    NerfrånKeb.jpg
    100.8 KB · Visningar: 1,826

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Utsikt över Virihávrre

Bilden är tagen den 14 augusti på min tur genom Padjelanta.
Står och blickar ut över Virihávrre och kan inget annat än att nli hänförd över hur vackert det är!

Bilagor

• DSC00161.jpg
    DSC00161.jpg
    25.8 KB · Visningar: 1,773
Vilken trevlig tråd. Här är en bild från toppen av Tjaakse i Dunsjöfjällen norr om Ljungdalen. Var och tältade i närheten av Dunsjön tidigare i veckan. Och gick upp på toppen på morgonen. Motivet är Helags

Bilagor

• tjaakse-1.jpg
    tjaakse-1.jpg
    38.8 KB · Visningar: 1,752
29e juli 2016, i tältet och väntar ut ett regn med utsikt mot övre Rapadalen (på 'platån' strax väster om Lulep Vássjájågåsj).

Bilagor

• DSC_3137.jpg
    DSC_3137.jpg
    23.1 KB · Visningar: 1,685
En bild från min sarektur för nån månad sen. Taget uppifrån snavvavagge strax innan nedstigningen till rapadalen.

Bilagor

• DSCF1139.jpg
    DSCF1139.jpg
    51.2 KB · Visningar: 1,785
Nordkalottleden

Gick Nordkalottleden från Sulitjelma till Vaisaloukta den 15 - 23/7. Bilden är tagen mellan Ny-Sulis och Sorjushyttan strax innan anläggningsvägen ansluter till leden. Det var en häftig känsla att komma ut ur dimman och se hur den låg som ett lock över dalen.

Bilagor

• DSCN3074.jpg
    DSCN3074.jpg
    13.9 KB · Visningar: 1,593
Porten till Sarek

När vi rundade Nuortap Rissávárre öppnade sig Álggavágge med Álggajávrre som ett smycke vid mynningen. Bilden tagen 2010 under en vandring från Staloluokta till Kvikkjokk.

Bilagor

• 22 - Alkajaure, som en pärla.jpg
    22 - Alkajaure, som en pärla.jpg
    21 KB · Visningar: 1,576
En trevlig tråd med många fina bilder på platser man bör hinna med:) !
Jag gjorde en kombinerad fjällvandring o fisketur nu i augusti och
valde norra Arjeplogsfjällen, Sartavagge, för turen.
En mycket vacker dalgång !

Bilagor

• Utsikt från tältet,Sartavagge 6 augusti..jpg
    Utsikt från tältet,Sartavagge 6 augusti..jpg
    46.5 KB · Visningar: 1,612
Tarrekaise från Fierrovagge

attachment.php

Rolig tråd, fina bilder.

Jag bidrar med en "brand" på Tarrekaisemassivet. Foto taget vid 20tiden på kvällen den 7/8 från terasserna halvvägs ner i Fierrovagge, nedan/söder om sjön 1181. Dessa terasser är fantastisk tältmark och passagen ner från sjön betydligt lättare än vad det ser ut på kartan.

Turen i sin helhet gick 4-12/8 från Stalo till Kvikkjokk via Råvejaure, Fierrovagge, Vaimok och Tarradalen. Mycket sten va´ det!

attachment.php

Rolig tråd, fina bilder.

Jag bidrar med en "brand" på Tarrekaisemassivet. Foto taget vid 20tiden på kvällen den 7/8 från terasserna halvvägs ner i Fierrovagge, nedan/söder om sjön 1181. Dessa terasser är fantastisk tältmark och passagen ner från sjön betydligt lättare än vad det ser ut på kartan.

Turen i sin helhet gick 4-12/8 från Stalo till Kvikkjokk via Råvejaure, Fierrovagge, Vaimok och Tarradalen. Mycket sten va´ det!
Är det bara jag som inte kan se din bild?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips