Bila till Elbrus...

Hej på er!

Har hittat lite gamla trådar här på utsidan där folk pratat om att åka bil ner till elbrus för at sedan genomföra en bestigning.

Jag är välidgt intresserad av att veta om någon här gjort detta och i så fall om man kan få ta del av resväg, tips, råd m.m.

Vänligen
Hampus Lind

Se till att ladda med en diger mutkassa. Jag träffade en kille som varit på Elbrus. Han berättade att de blivit stoppade flera gånger om dan bara under den sträcka som de bilade från flygplatsen till anmarschen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Räkna med mutor

teoek; sa:
Se till att ladda med en diger mutkassa.
Kan bara instämma. Jag har aldrig sett så många trafikpoliser som man gör i Ryssland. Förmodligen är anledningen att de tjänar extra pengar på det, man kan slippa fortkörningsböter om man betalar muta (misstänker omkring 50% av totalkostnaden). Sedan så varierar säkert böterna beroende på om man är "rik" eller fattig. ;)
För två år sedan så var radarvarnare lagligt... Jag har för mig att GPS var "förbjudet", men så länge man bara använder den i obygden borde det vara OK. Glöm inte heller alla möjliga stämplar i passet och i "border zone permission" som krävs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips