Bil Camping, tips på ställen.

Jag undrar om någon har tips på något fint ställe där det går att bilcampa. Alltså sova i bilen med vacker utsikt. ;)
Gärna vid vatten.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det kuperade Norge är inte högre upp än Falun. För många bra ställen för att skriva ner dem.
Gör en kartrek och åk!

go tur

Jag kanske var otydlig, jag menar i Stockholms området. Därav i Stockholms gruppen. Men tack ändå.🙂

Toalett och parkering är det som kan vara problem vid populära ställen som Waxholmsbolagets bryggor vid bilväg.

Många mindre friluftsbad torde ha bägge faciliteterna. Gästhamnar är ett annat alternativ.

Kommersiella campingplatser är nog bäst.

Thure

Blev en bra kväll.

Fin sjö med grodyngel som dottern studerade, kvällste, brasa och sen ner i säcken.

Bilagor

• 20180519_201932.jpg
    20180519_201932.jpg
    57.8 KB · Visningar: 2,619
  • 20180519_202020.jpg
    20180519_202020.jpg
    37.5 KB · Visningar: 4,438
... och kulörta lyktor i fönstren, bara att dra igång lite dansband om längtan efter hederlig dansbana i skogen skulle bli stor.
Att kunna parkera bil och sova med den sjöutsikten är nog inte helt vanligt.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips