Beställa neoprenkapell

Vi har en lite udda kajakmodell Seaward Silouette konstruerad av britten Nigel Foster och byggd i Kanada med en nyckelhålssittbrunn med längden 79 cm och bredden 38 cm dvs 31" X 15".

Var kan jag hitta ett passande kapell. Helst neopren. Vi har använt ett Reed kapell måttbeställt till VKV Måsen men det är aningen för stort.

Thure

Reed är också bra men i första hand önskar vi neopren.

Hittar via googling www.sealsskirts.com som har två svenska representanter men de designar och tillverkar i USA vilket nog innebär en del i nuvarande tullträsk.

Lomo Neodeck – Neoprene Kayak Spray Deck kan jag beställa från Storbrittanien. Verkar vara nära det jag önskar.

Thure

Senast ändrad:

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Lånar in mej i tråden och under om någon måttsyr halvneopren-kapell (neopren i vågräta ytan men nylon i skorstenen runt kroppen)?

Typ som detta

Har en tahe mari 3 extra som också har nyckelhåls-sittbrunn och mäter 31 * 16,5" så lite bredare än Thures.

eller såklart om det finns färdiga, tahe verkar inte ha längre.

och helst inom EU - bestälal från UK är väl stökigt numera med tull, moms mm

/Patrik

Tillbaka till ursprungsfrågan. Detta 2025 Nookie Shock Deck Recreational Spray Deck Keyhole SD21 - Black - Canoe & | Wetsuit Outlet https://share.google/d1DXLUQ2Jej1AELo2 dök upp i mitt flöde och kanske kan bli ett köp från Österrike.

Thure
Såg intressant ut. Hyggligt pris och med band tvärs knäna (lättare att ta av och jag har nedre delen av kartan instucken under). Om du köper så återkom gärna med en recension.. :)

Fundera om ni verkligen behöver neoprenstrut. Blir varmt vid turpaddling och kan bli lite tungt att andas om struten är lite för trång.

Tillbaka till ursprungsfrågan. Detta 2025 Nookie Shock Deck Recreational Spray Deck Keyhole SD21 - Black - Canoe & | Wetsuit Outlet https://share.google/d1DXLUQ2Jej1AELo2 dök upp i mitt flöde och kanske kan bli ett köp från Österrike.

Thure
Jag, tror att det är samma som den här, som jag har.

Köpte den för 10 år den används fortfarande. Helt klart prisvärd och i fin kvalitet tycker jag. Jag har trätt på lite cord på kanterna så jag kan ha kartan där också. Den är tjock och kan bli varm, men störs inte direkt av det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips