Besiktning av kammar och friends?

Jag trodde också att det var i princip omöjligt att få sina slingor bytta. För övrigt kan jag ta emot era halvdåliga kamsäkringar, mot en liten kostnad. Sätt in 500 kronor på mitt konto, och skicka kamsäkringarna till mig, så kan jag säkerhetsställa att de verkligen förstörs. Bättre att skicka till mig än till någon dåre på internet som bara försöker lura till sig gratis kamsäkringar.
 
Det tog ganska lång tid, typ 2 månader, men nu har jag fått hem mina omslingade kammar.

Till black diamonds försvar så var det tydligen något slags problem med postgången då de fick skicka kammarna två gånger.

Total kostnad 250 kr för 2 kg paket från Sverige till USA. Reparationskostnad plus returfrakt 0 :-.

Och jobbet blev kanonbra!
dsc-1170.JPG
 
Helt fantastisk service!

Det slår dock undan benen för aktörer på hemmaplan i någon mån. Jag har faktiskt haft lite krokar ute för att skaffa rätt sorts symaskin för att kunna sy slingor som är godkända. En maskin är normalt sett mycket dyr, men jag har lite kontakter, och eftersom användningsområdet för den här typen av maskiner är så smalt (de klarar som regel av väldigt få varianter) så är beg maskiner möjliga att köpa för en bråkdel av nypriset. Självklart finns det ju andra behov än just för BD Camalots, men troligen är det ingen enorm efterfrågan.
 
Nä, sant - men det minskar alltså förutsättningarna för att nån skaffar grejer. Nu är jag dock glad att BD har så bra service, tro inte annat, jag tror dessutom att den här servicen är så okänd att det är få som utnyttjat den.
 
Nä, sant - men det minskar alltså förutsättningarna för att nån skaffar grejer.
Nja... låter mera som om denna "nån" letar en ursäkt för att slippa skaffa grejer. Jag tror att det är bra många fler än jag som hellre betalar en slant för att få det gjort lokalt än att behöva skicka dem hela vägen till USA... Detta förutsatt att det blir ett resultat som verkligen är godkänt.
 
Beträffande det godkända, så tror jag att det är någorlunda enkelt att göra en sydd slinga som kan CE-märkas på ett korrekt sätt. Dvs om det är en lös sydd slinga.

Om man slingar om kammar, så hamnar man i någon mån i dilemmat att en CE-märkning av den nya slingan innebär att man satt märket på den kompletta kammen.
Det vill/kan man inte göra, men det bör vara tillåtet att slinga om, utan märke på nya slingan - och då är alltså skälet till att man inte sätter CE-märket på slingan att man inte CE-märker hela produkten. CE-märkta produkter och system (som kan vara stora som byggnader), kan förstås repareras utan att de egentligen påverkar det ursprungliga godkännandet - om nu ersättningsdelen är lika bra som ursprungsdelen. Men man CE-märker ju då inte om hela produkten.

Det här kan ju jämföras med när man byter triggerwire. Det är samma sak, men då råkar ju inte CE-märket sitta på triggern, medan det är vanligt att kammens CE-märke sitter på slingan.
 
Jag fick inget CE-märke eller liknande, vet inte varför.

Det var bara slingan som syddes på, men exakt så som den var gjord ursprungligen. De syddes till och med olika beroende på årsmodell på kammen, den nyare modellen syddes med 'snurrlås'.
 
Anders,
Det finns ju många många gamla kammar som *inte* är BD men ändå skulle bli glada över nya slingor.
 
Bumpar en gammal tråd... Jag ska skicka in några Camalots till BD, har fått returnr osv, men hur har ni gjort med tulldeklarationen? Jag ringde tullverket och de tyckte jag skulle ansöka om "aktiv förädling", och för att det ska gälla måste jag ha kvitton till kamsäkringarna för att påvisa att de är köpte i Sverige. De har jag inga kvar.

Ni som fått era omslingade av BD, hur har ni gjort med tulldeklarationer osv?
 
Bumpar en gammal tråd... Jag ska skicka in några Camalots till BD, har fått returnr osv, men hur har ni gjort med tulldeklarationen? Jag ringde tullverket och de tyckte jag skulle ansöka om "aktiv förädling", och för att det ska gälla måste jag ha kvitton till kamsäkringarna för att påvisa att de är köpte i Sverige. De har jag inga kvar.

Ni som fått era omslingade av BD, hur har ni gjort med tulldeklarationer osv?

Jag tror jag kryssade i rutan 'other' och skrev 'warranty/repair'.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.