Berlin!?

Hej Utsidan,
Är i Berlin, målet för årets inlinestouring. Har ni några tips på ngt inlines- eller cykelrelaterat jag inte borde missa?

Inte inlines. Men shoppa på Globetrotter. Dom har mycket som inte går att uppbringa i Sverige

/Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
http://www.zentralrad.de bra cykelbutik inriktad på bl a touring. Att cykla och åka inlines i Berlin är trevligt breda gator och fina cykelbanor.

Bra sportavdelningar även på en del varuhus på Kurfürstendamm.

Känner inte till några specialbutiker för Inlines men borde finnas man har ju bl a många deltagare i Berlin Marathon på Inlines. Googla inlines berlin shop ger flera träffar.

Thure

Tack för tipsen.
Kollade en "Charlottenburg ski shop", med massor av inlines.
Personalen pratade sämre engelska än min tyska, vilket blev en extra utmaning.
Men vad konstigt urvalet har blivit!
Flera modeller med kardborremmar.
Visst, kardborreband finns bättre och sämre.
Men brukar alltid dö eller behöva bytas så småningom.
En modell hade löstagbar - men inte tvättbar - innersko.
Då missar man ju halva poängen minst.
Och många modeller med vad som ser ut som ett ledat skaft,(stabilt i sida, rörligt fram/bak). Men där gångjärnet är så hårt nitat eller konstigt placerat så att rörligheten blir väldigt trög. Rena attrapper jämfört med mina gamla Salomon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips