Bergans 2800 Finnmark

Är ute och botaniserar bland ryggsäcksutbudet och har stött på Bergans 2800 Finnmark. Prismässigt sett (2500:) så ligger den i en rimlig klass, dessutom så är Bergans oxå ett erkänt bra märke.

Fråga: Är det någon som har erfarenhet av denna ryggsäck.

ingen?

Någon måste ju ha den eller ha nån kompis som har den eller motsv. Så kom igen nu är också intresserad, skriv allt ni vet.
tack

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Nu är det ju ett bra tag sedan jag ställde denna fråga. Vid den tidpunkten var ny ryggsäck överst på inköpslistan. Intersport hade en Bergans 2800 till salu, en ryggsäck till hyffsat pris (uppfattade den som ganska enkel utan en massa potter och snoddar).
Nu hade butiken bara ett ex och innan jag bestämt mig så hade dom hunnit sälja den. Hade under tiden också haft ögonen på en Norröna hadeng la (har bara hört och läst gott om den modellen). Därför blev det den som jag köpte, vilken jag nu också starkt kan rekomendera. Dock är den ca 1500:- dyrare, men utslaget på en några år blir det inte så dyrt :) Det är ju oftast så man rättfärdigar sina investeringar ;-))

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips