Benfickorna på M/90

Hej,

Äger inga M/90 men benfickorna verkar bra och rejäla så jag tänkte sy ett par och fästa på ett par svarta M/65 BDU-byxor (som inte har dragkedjefickor).

Orkar någon M/90-ägare slita sig från TV-soffan och kolla måtten på benfickorna? :) Bredd, höjd och maxdjup på "bälgen"?

Tackar!

/Mats

eyck; sa:
Hej,

Äger inga M/90 men benfickorna verkar bra och rejäla så jag tänkte sy ett par och fästa på ett par svarta M/65 BDU-byxor (som inte har dragkedjefickor).

Orkar någon M/90-ägare slita sig från TV-soffan och kolla måtten på benfickorna? :) Bredd, höjd och maxdjup på "bälgen"?

Tackar!

/Mats

Bredd: 23 cm
Höjd: 25 (upp till dragkedjans undre del)
Djup: 4 cm

/Johan ES

pansarbyxor typ M59

Jag äger ett par pansarbyxor typ M59 och måste skryta om de fickor som finns i fickorna. Mot benet sitter det 3 fack som passar för allt från verktyg till kniven och digitalkameran/mobilen. Dessutom kan man lägga större saker utanför dessa fack om det behövs.

Perfekt för att inte få saker att skramla runt i fickor. Långa saker som lägger sig på tvären och gör byxorna svåra att använda på knä.

Ett tips om du ska sy.

Bälgen är insydd ca 1 cm under blixtlåset. Annars har bälgen samma djup hela vägen.

/Johan ES
[Ändrat av Johan.E.S. 2004-08-20 kl 20:15]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips