Behöver tips på presenter till ett aktivt par som snart blir föräldrar

Min syster och hennes man blir föräldrar om någon månad och det står still i huvudet på mig! De är väldigt aktiva och älskar att vandra, åka skidor, cykla, paddla och att bara vara ute i skog och mark. Det skulle vara så kul att ge dem något som passar sådana aktiviteter. Jag har varit ute en del med min 1-åring men mer än bärsele/bärstol kan jag inte komma på och det ska de låna av mig. TIPS!!! Vad är fiffigt att ha?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ett litet renskinn. Perfekt att ha som liggunderlag för barnet om dom tältar, ute och går i vagn, i pulka. Funkar att bara ha på golvet för barnet att ligga på hemmavid. Dessutom varmt och skönt. Sköter dom om det bra håller det i många år.
Inte den vanligaste presenten kanske men borde kunna bli väldigt uppskattad.

Ullstrumpor

minsta storleken.

Barnvakt en helg kanske kan vara lämpligt lite längre fram. Kanske om du vill ge en lite dyrare present boka en fjällstuga tillsammans i vinter och erbjuda att de får dela fjällstugan med dig och din familj.

Thure

Grejer att hänga i barnvagnen som barnet kan titta på. Nu är det ju snart vinter, en solfilt hade vart bra annars till nästa sommar.

Jag har kompisar som investerade i en barnsovsäck av bra kvalité som första sak när de fick veta att de skulle bli föräldrar.

En varm och mysig åkpåse kan vara ett tips. Den kan man ha både i vagnen eller i pulkan istället för filt som gärna glider av eller att barnet sparkar av sig. En liten mattermos för att kunna ta med sig varm mat till barnet när man är på utflykt skulle också kunna vara nåt.

Ett fårskinn

Ett fårskinn som är naturligt behandlat. Alltid bra att ha i vagnen, på golvet, i pulkan. Annars en minikånken brukar alltid vara uppskattat. En liten träkåsa med barnets namn ingraverat. Det gav jag till min brorsdotter när hon blev 1 år. Något de har nytta av i framtiden. Klean kanteen har också kommit ut i en version med pipmugg topp, finns även som nappflaska. Inget dom kommer använda nu precis när bebisen är liten men snart nog är den så stor.

Tack för alla förslag!

Det är några tips som jag varit inne på själv men funderat på om man verkligen använder =)

Tack och bock!

Minikånk, liten termos, liten kåsa, "liten" av det mesta som vuxna har i friluftslivet - barn vill ha eget och liknande de vuxnas är min erfarenhet. Den julafton min systerson fick en thermos drack han mugg efter mugg efter mugg med bara kallvatten bara för det var så roligt att dricka ut thermos(-mugg).
Fårskinn till vagnen är också bra, liksom sovsäck.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips