Behöver tips om en ny klocka...

Tappade mitt dykarur för ett par månader sedan i Nepal och ska välja en ny genom mitt försäkringsbolag.

Klockan jag hade var en Citizen Aqualand III för dykning, ca pris 5000 sek.

Funderar nu på att skaffa en av ett annat märke som exempelvis suunto eller casio. Har även funderingar att ta en klocka mer anpassad för högre höjder då jag vandrar mer än dyker.

Skulle gärna ta emot tips på klockor upp till 5000 sek.

tack på förhand!

Mvh Daniel

har en polar axn700 som jag ær nøjd med. barometer, højdmætare, puls med kaloriræknare, kompass osv osv.

robert

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vill du ha en dator på armen

eller ett presentablet ur i första hand? Pulsfunktion? Suuntos modeller kan du överväga om du vill ha en datalogger och i det andra fallet Tissots T-Touch.

Handleds-GPSer finns ju också. Garmins är prisvärda. Någon av dem har pulsmätning integrerad.

Thure

Ute efter en klocka som inte ser ut stilren ut samtidigt som den har bra funktioner för trekking och tål hårda tag.

Kollar nu även på Suunto Core Steel Steel och Tissots T-Touch. Dock är den sistnämnda något för dyr.

Danne

Nu är det väl kanske inte aktuellt just för dig men jag lade ut en Polar AXN700 till bra pris på prylmarknaden för några minuter sedan. Jag har ju fått cash av försäkringsbolag.

Suunto Core

Jag har en Suunto Core (light green) som jag är grymt nöjd med. Till trekking/alpinism är det en förträfflig klocka med mycket väl genomtänkta och genomförda funktioner. Vattentätheten är dock på intet sätt tillräcklig för ett dykur (30 m). Snorkling etc är emellertid inte något problem och klockans funktion för detta är ganska kul. Kan alltså rekommenderas, men inte till dykning.

Lutar mot en suunto core efter att läst mig in på alla era tips.

tackar och bockar för alla inlägg :)

Danne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips