Behöver tips, Jämtlandstriangeln

Hejsan gänget.

Jag ska ut för första gången på fjället och sitter och kollar boende.
Jag tänkte göra det lätt för mig, och inte ta med tält den här gången.

Det verkar fullbokat på Blåhammaren (om man inte vill bo i rum med 14 pers) den helgen jag har tänkt vandra så min fråga är:

Kan man/bör man köra upplägget som följande:

tors-fre: Övernatta på Storulvån och sedan utgå därifrån till Sylarna
fre- lör: Övernatta vid Sylarna för att sedan göra en dagsutflykt.
lör-sönd: Övernatta vid Sylarna och vandra tillbaka till Storulvån

Blir detta "för lite" vandring och trist?

Kanske en dum fråga, men jag känner mig lite förvirrad inför vilka alternativ jag har :)!

Kanska ska tillägga att jag har planerat att bila upp (70 mil) därav övernattningen på Storulvån för att kunna börja med pigg kropp och knopp :)!

Tacksam för tips och svar :D!

Blir kanske trist att gå fram och tillbaka. Istället kan du kanske gå Storulvån - Gåsen - sylarna - Storulvån.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skit i att det är ett fjortonbäddsrum på Blåhammaren - du ska ändå bara sova i rummet... Jag skulle gå triangeln om jag var du och "avsluta" med en bra middag på Blåhammaren.

Blir kanske trist att gå fram och tillbaka. Istället kan du kanske gå Storulvån - Gåsen - sylarna - Storulvån.

Instämmer!
Finkrog kan man gå på i stan. Jag tycker inte det behöver styra var man vandrar. (Även om jag gärna äter gott)
Vandringen mellan Gåsen och Sylarna är fin. Mellan storulvån och Gåsen är 6 km grusväg. Kanske inte så kul, men det går ju över...Sen kommer fjällen!
Inget eget rum på Gåsen men i gengäld en fin stugplats.

Tack

Tack för alla svar :)!

Jag var inte så bekymrad över middagen, mer sovplatsen :)!

Blir nog så att det blir Triangeln trots allt. Tältet får väl hänga med ändå, kanske var meningen så ;)!

Snarkvarning!

Jag skulle ta tält om jag var du!
Vi var just uppe och skulle gå Triangeln var det tänkt. Efter en natt med dålig sömn på Sylarna då sex personer låg och lyssnade på en sjunde som snarkade, valde vi en alternativ rutt tillbaka till Storulvån istället för ett 20-bäddsrum på Blåhammaren. Vi fick en trevlig kväll i ett trevligt dubbelrum och en skön avslutning på verandan i kvällssolen. Blåhammaren får vänta tills nästa gång. Aldrig mera flerbäddsrum - då sover jag mycket hellre i tält!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips