Behöver lite synpunkter på hemsidan

Vad tycker ni om hemsidan?

Hej alla!
Jag har precis lyckats få sjösatt vår nya hemsida om ett expeditionsprojekt som vi är några som sysslat med under en längre tid. Lite smådetaljer kvar bara. Sidan ligger för närvarande uppe och de som vill får gärna gå in och titta. Jag tar tacksamt emot alla synpunkter ang. ev. förbättringar, eller tillägg.
Tack på förhand,
David

adressen är: http://www.2poles.com
 
Ta bort alla referenser till obefintliga style sheets!

Den viktigaste synpunkten från min sida är att jag vill slippa toggla av/på style sheets när jag surfar runt på webben. Er sajt har referenser till minst en, kanske flera obefintliga style sheets vilket gör att jag bara får upp en sida som säger att den aktuella sidan inte kunde hittas för aktuellt style sheet. Ni må tycka att jag är mossig då jag kör med Netscape 4.79 men så länge som det inte finns något bättre som uppfyller mina krav så kommer jag att fortsätta med det. :)

Om ni tar bort alla referenser till sidor som inte finns så kommer man ifrån detta. Oftast handlar det, liksom här, om style sheets som inte finns och som M$-produkter av någon besynnerlig anledning ignorerar totalt...

Tack på förhand.
 
Imponerande David

Tjena David!
Det tar sig! Jag tyckte sidan var riktigt bra, har dock inte funderat på invändningen i det tidigare inlägget. Ska kolla igenom den lite noggrannare och se om jag har några synpunkter! Bra jobbat i alla fall!

PS. Det skulle vara skoj att kolla på lite bilder.. har just köpt en Leicaprojektor så jag e redo..

/David, som sitter på MFC och tragglar med en sur gammal resttenta.. :)
 
Re: Ta bort alla referenser till obefintliga style sheets!

haskell; sa:
Ni må tycka att jag är mossig då jag kör med Netscape 4.79 men så länge som det inte finns något bättre som uppfyller mina krav så kommer jag att fortsätta med det. :)
Ladda hem Netscape 7.0 ska du se att mossan ryker. För överigt har jag inget att säga än att den aktuella sidan funkar bra i N7.0 fastän jag diggar inte frames i frames i frames (^_^) // Roland
 
Tjena.

Några saker...
Er logga uppe i högra fönstret, på framsidan, känns som klickbar, inte förrän under länken äventyrsklubben framgår det att det är er logga. Den kommer i kläm 'bakom' rullgardinen, på länkarna aktuellt och teamet.
Sponsorerna, vilka är det? Sånt är av intresse.
Bilden på teamet är ju cool på nåt sätt..men känns lite glammig. Värsta orkestern! Men ni är ju ett gäng stridspittar, såå.. ;)

Tänk över hur ni kommer presentera löpande bildmaterial framöver. Två förslag som är effektfulla är; kolla följande länkar. http://www.leonsson.com/portfolio/
http://www.waimea.com/home.html
http://www.billabong.com.au/index.cfm under navigation
Även bildspel är sjukt coolt.

I övrigt så är er sida mkt trevlig, lycka till!

/David
 
Bra tips

Hej David,
tack för tipset, det var snygga siter med bra lösningar för bildpresentation så.
Beträffande bilden så kan jag väl hålla med - det finns dock en förklaring. Vi behövde ett gruppfoto snabbt, och hade ingen. Således satte vi upp några 500W halogen på kontoret och samlade alla (utom Håkan) och fotade. Tyvärr räckte inte ljuset till, därav effekterna.
Hur som helst tack för tipsen,

David
[Ändrat av d_cederberg 2002-11-06 kl 17:21]
 
Jo den är snygg men...

som sagt är din hemsida mycket snygg och prydlig men va vill ni har förmedlat med den, jag fattar inte riktigt vad ni pysslar med. Ni få nog satsa lite mer på texten och lite mindre på allt tekniskthumboJumbo

Koolt i övrigt
 
Bra fråga

Hej,
bra fråga det där. Nog framgår det väl vad som kommer att presenteras där. Dock håller jag med dig om att det är ganska fattigt med text. Hemsidan startade just, och jag slängde ut den i diskussionsforumet samma dag som jag lyckades få ut den på nätet. Ville mest ha lite tekniska synpunkter ang. layout och sådant. För närvarande förbereder vi en ny Grönlandsexpedition, och hemsidan kommer att förtälja vår historia. Framåt våren är det tänkt att det även kommer att finnas lite spännande läsning för folk som tycker om att läsa om vinterexpeditioner. För närvarande måste vi hitta lite flera sponsorer. Hemsidan tog lång tid att göra, och därför kändes det rätt att skapa den innan allt annat drar igång.
Tack för synpunkterna dock - du har helt rätt.
David
 
Jag tycker sidan är sjysst. Fast den är lite kort. Dvs jag skulle vilja har mer text, information. Och även mer bilder. Gärna bilder med text till. Förslaget om bildspel är oxå bra. Det blir mer levande då.

I övrigt en snygg sida.

Mvh,
/K
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.