Behöver hjälp med Militär Tält, har lite frågor

Kedjorna till torkställningen har tre krokar för att fästa en i tallriken en i ställningen och en i skorstensröret som som framgår av bilden från sold g. Kaminrören är lite svajiga .

är tjädjorna lika långa eller?

jag har 3 som är lika långa sen en som är några centimeter längre plus den som är längre har miten kroken lite längre ner om man jämför med dom andra, men det kan vara miten på den tjädjan som är längre

Tror att den lite längre kedjan ska sitta i hörnet där man skarvar ihop torkställningen. För övrigt tror jag att det har marginell betydelse. De tält jag använt sitter kejorna kvar på torkställningen och tallriken högst upp i tältet är kvar den med. Prova att elda i kaminen hamma. Det brukar ryka in mycket innan man lärt sig tricket med eldningen.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
ska träna nån gång eller slutet på månaden då jag en kompis åka ut till hans stuga säta upp tältet och tväta det lite för siktigt med högtryck stråle sen låta den torka kanje testar kaminen dså, sen ska vi lapa till hål om det fins ( fick med en säck till 12 tält som reserv tyg om jag behöver laga tältet tänkte lapa med det tyget" sen när det är lapat så ska jag inpregnera om det på nytt har betält 10liter inprewgnerings medel som kan användas på militär tält, från att vara ett tält som har ligit i et överskots lager i 5år till att ska bli lapat och fint det kallar jag återvining ;p Exstrem make over ;p

Duken tål nog inte högtryckstvätt, nöj er med vatten och borste.
Öglorna på topptallrikens översida är för att fästa maskering, inte aktuellt.
Toppringen är en viktig detalj inför tältslagningen....på rätt höjd brukar kräva något provskott.

Duken tål nog inte högtryckstvätt, nöj er med vatten och borste.
Öglorna på topptallrikens översida är för att fästa maskering, inte aktuellt.
Toppringen är en viktig detalj inför tältslagningen....på rätt höjd brukar kräva något provskott.

får väl bli en så här i stälet för högtryck :)
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=133277145
kanje en model som inte har så Styv bortst

tänker köpa en presenning att ha inne i tältet man kan ha som underläge, nån som vet måtten ungefär?

det är damma som finns att välja mellan

PRESENNING 2,4X3,5 GRÖN/SILVER
PRESENNING 3,5X5,3 GRÖN/SILVER
PRESENNING 5,3X7,1 GRÖN/SILVER

Senast ändrad:
kan nån hjälpa mej med måten? jag och mäta är som äld och vatten. fins säker störe preseningar jag kan köpa men behöver sirka måten Tack

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips