Begagnat Haglöfs Twin Peak - nåt att ha?

Syrrans son har fått erbjudande att köpa ett Haglöfs Twin Peak. "Jag har blivit erbjuden ett tält för ca tusenlappen. Ett haglöfs twin peak 3 mans. Är det bra eller anus?"

Någon som har koll? Jag har tipsat om att särskilt golv kan bli dåligt/delaminera om det är gammalt och/eller mycket använt. Är sjäv Hilleban så jag är lite lost. Vad får man ge för WBT-tälten förresten?

Hade ett sådant för många år sedan, inga konstigheter. Stod pall. Traditionell konstruktion så skicket avgör om det är värt tusingen. WBT-tältens priser finns på Northstars hemsida :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag och maken hade ett sådant under 90-talets fjällturer. Det klarade sig bra i ca tio år innan det började läcka en regnig natt nära Mårmastugan. Kommer fortfarande ihåg hur det droppade i ansiktet och hur vi fick täta med en plastpåse mellan ytter- och innertält.
Sedan köpte vi ett Hilleberg!

Jag är nog lite skeptisk till begagnade friluftsprodukter om det inte finns kvitto som säger att det bara är något år gammalt eller så och det tror jag inte att tältet du frågade om är? :)

/Anna

Det inte det tältet. Är som skrivet själv Hilleberg-fan men det är utanför budget. Ska hjälpa honom att leta annat och hoppas man kan få tag på ett nytt, kanske via Naturkompaniets outlet. Slutade tillverkas 2001 så det är minst 11 år gammalt, troligen äldre. Tack för svaren.

De såldes ut 2001 för 1500 kr. Så en tusenlapp oförskämt dyrt. Har själv ett 12 årigt double perk som är samma tält men 30 cm smalare. Bra vindtålighet inga åldringproblem. Men för tungt numera.
Anders

Min åsikt också. Tcker att många har totalt fel verklighetsuppfattning om sina gamla tält. Det är inte bråttom med köp och jag kan tänka mig att sponsra ett nytt tält när något bra dyker upp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips