Bear Grylls vs Les Stroud

Jodå! Jag vet att orcher är skitfarliga men jag tror inte att dom dödar ALLT i sin väg, som dom gör i filmerna ;)
//Peter

Inte orcher nej men jag fick ju lära mig i den andra av dokumentärerfilmerna att orchernas elaka släkting, uru-khai eller vad den nu hette DEN ska man akta sig för, den dödar allt i sin väg. De sa de ju t.o.m. i en intervju. En sån lämnar inte ens ett renskinn efter sig på fjället.
 
Bear Grylls är ganska rolig att titta på eftersom i princip allt han gör är precis det man INTE ska göra i en överlevnadssituation. Jag tänker mest på hans vanor att hoppa in i iskalla floder, och klättra upp och ner klippor utan att kolla om det går att gå runt...

Jag har hört från en ganska säker källa att han bads att lämna 21 SAS. De gillar inte uppmärksamhet och speciellt inte denna typ av uppvisning och kommerciell verksamhet.

Han har förresten en egen klädlinje i smaband med brittiska Craghoppers: http://www.craghoppers.com/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategory_13552_25291_-1_11051_Y_25291
 
Jag har hört från en ganska säker källa att han bads att lämna 21 SAS. De gillar inte uppmärksamhet och speciellt inte denna typ av uppvisning och kommerciell verksamhet.

jag vet inte men det snackas ofta.. varför skulle han vilja stanna kvar i SAS när han kan resa världen runt, göra roliga TV program och faktiskt tjäna mer i månaden än en SAS soldat gör på ett år.. hmm.. svårt val.. eftersom jag inte känner några SAS som tjänstgjort med päjken i fråga så har jag ingen säker källa men jag vet vad jag valt..
 
Om du inte vet är det väl inte så lämpligt att spekulera heller???

jag tror nämligen inte att någon annan här vet, speciellt om man hänvisar till en "ganska säker källa", det ger mig orsak att ifrågasätta och spekulera baserat på egna erfarenheter, jag har träffat ett gäng SAS´are genom åren och jag vet nog inte nån som inte hade gett brittiska armén fingret om dom fått samma chans som bear grylls, det här med krigsromantik är inget jag tror på, det är ett skitjobb av förklarliga skäl. bear må ha fått sparken det vet jag inte men sannolikheten är att det inte har med hans mediauppdrag att göra är stor, vad som står är att han slutade efter kontraktstiden. chris ryan har väl gjort en del media uttalanden om sanningshalten i grylls militärhistorier men jag vet inte hurrvida det är skitsnack eller inte, mig veterligen har inte SAS officiellt uttalat sig och tills den dagen är alla spekulationer utan given källa inget annat än en spekulation.
 
Det är oftast så

att organisationer som inte säger så mycket om interna förhållanden utsätts för en enorm ryktesspridning....det blir sällan dementerat.
Oavsett vad som egentligen är sant så är ju Bear underhållande, stundtals, när han inte är direkt komisk, dessutom ger säkert ett TV-kontrakt, som Patric nämnt, mångfalt i lön samt att han slipper riskerna med aktivt militärt liv. (Precis som P vet jag vad jag skulle valt.) Kontraktstiden för underbefäl i jägartjänt i krigförande länder brukar vara kort. I varje fall är det vad jag fått mig till dels när SAS och SF officerare omtalade sitt fotfolk.
Att två publika personer omtalar varandra i varierande ordalag är väl inte så märkligt, jmf gärna Leif GW och Jan G....
 
jag vet inte men det snackas ofta.. varför skulle han vilja stanna kvar i SAS när han kan resa världen runt, göra roliga TV program och faktiskt tjäna mer i månaden än en SAS soldat gör på ett år.. hmm.. svårt val.. eftersom jag inte känner några SAS som tjänstgjort med päjken i fråga så har jag ingen säker källa men jag vet vad jag valt..

21 SAS är ett reservenhet, dvs inte heltidssoldater. De som tjänstgör där har också civila heltidsjobb. Hade Bear Grylls inte nämnt något om sin inblandning där hade han (kanske) kunnat få göra både och.

Jag kan tillägga att det är nog få i reserve-SAS som är där för pengarnas skull. Det finns lättare sätt att tjäna pengar :)
 
En "given källa" inom en hemlig organization är inte lätt att hitta :)

så jävla hemliga är dom inte.. slutna, kanske men inte hemliga.. om vi leker med tanken om att dom var hemliga vilket dom inte är eftersom vi pratar om dom så hade du helt säkert inte kunnat referera till en "nästan" säker källa.. men som sagt, dom är inte hemliga, inte ens slutna skulle jag säga.. det låter ytterst osannolikt att han skulle fått "sparken" på grund av dessa förutsättningar..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.