Båttransport Sitojaourestugorna-Rinim

Jag sitter här med fjällkartan framför mig och planerar en vandring i Sarek/Padjelanta i slutet av augusti och början av september. Är det något som har åkt båtskjuts över Sitojaure till Rinim? Är det någon som vet vad det kostar? Och slutligen, är det någon som vet om båtskjutsen går in i början av september?

Tacksam för svar.
 
På STF:s hemsida finns information om båttransport från Sitojaurestugorna till Rinim (västra änden av Sitojaure vid parkgränsen).

Sitojaure/Kungsleden
1/7 - 1/9. Erik-Ivar Kallok 070-274 72 63, 010-257 52 31

Rinnim-Sitojaure
Per Kuhmunen 0971-556 16, 010-269 88 44 (telefon till Rinnim/Sitojaure
dålig mottagning – försök fler gånger vid problem, även sent kvällstid,
Telia mobiltel går normalt bra).

Informationen hämtad från:
http://www.svenskaturistforeningen.se/bra.asp
 
Var noga med att kolla innan ni ger er av!!

Detta är i.o.f.s. ganska gamla uppgifter men 1989 så åkte vi från Rinim till Sitojaurestugorna den 18 Augusti. Hade vi kommit ett par dar senare så skulle vi blivit utan transport eftersom dom höll på och packade ihop för att ge sig av (vi hjälpte till med att dra upp ett par av båtarna innan vi åkte). Så ta det säkra före det osäkra och ring i förväg och kolla!!

///Claes,
http://w1.855.telia.com/~u85511943/
[Ändrat av cnygardh 2003-07-21 kl 12:38]
 
Jag bokade med Erik-Ivar i förra veckan om båtskjuts den 23 augusti och det var inga problem. Vet dock inte hur det är i september.

// Calle
 
Tack för tipset, kan vara värt att kolla ordentligt att båtföraren inte har flytt fältet. Det låter dock bra att de fanns kvar i alla fall 23 augusti. Är det någon som vet det ungefärliga priset? Kan vara bra att veta på ett hum hur mycket kontanter man ska bära med sig så man i slutändan slipper simma över till Ritsem...
 
180 pix(?)

Jag vill minnas att båtresan Sitojaure-Rinim kostade 180 spänn ifjol. Då borde den iallafall inte kosta mer än 200 i år. Om man avslutar turen i Ritsem så bör man iallafall ha med extrapengar till ölen, läsken, godiset och glödkakorna i Änonjalme... ;)
Ta med ett par hundralappar extra m.a.o!
 
Varierar..

1843; sa:
Är det någon som vet vad det kostar?

Jag tror att priset varierar från dag till dag, och att det beror lite på hur många som åker med.
Vi betalade nog drygt 200 spänn i Augusti förra året, och då var båten full (även föraren..?) dvs 7 pers + packning.
Jag skulle nog ta med 300 kr för enkelbiljett för att vara på säkra sidan.
Är det någon som åkt över och inte haft tillräckligt med pengar?? Blir man deporterad till ursprungshamnen i.s.f?
KJ
 
Tänk på älgjaktsstarten

Det brukar funka så att det är Kallok som som kör mellan Sitojaurstugorna och Rinim och Kuhmmunen som kör mellan Rinim och Sitojaurstugorna.

Nåt att tänka på är att älgjakten startar första veckan i september och det finns nog ingenting som har högre prio än detta för lokalbefokningen. Därför måste man göra upp om transporter i förväg för att vara säker på att kunna få båtskuts den veckan.
 
Re: Varierar..

KJHJ; sa:
Jag tror att priset varierar från dag till dag, och att det beror lite på hur många som åker med.
Vi betalade nog drygt 200 spänn i Augusti förra året, och då var båten full (även föraren..?) dvs 7 pers + packning.
Jag skulle nog ta med 300 kr för enkelbiljett för att vara på säkra sidan.
Förra sommaren betalade jag betalade 250 kr enkel, var ensam i båten en regnig dag från Sitojaure till Rinnim. Men räkna med 300 kr så har du lite i reserv och tycker man det är för dyrt kan man väl ro över och gå.
Jag tar alltid båt när jag kan och betalar för att att folk skall ha något att leva av när de biter sig fast i avfolkningbygder.
Om man anser att båtföraren är full skall man påtala detta och vägra åka med båten, inte komma med parenteser på utsidan. // IMHO Roland
 
Re: Re: Varierar..

[/QUOTE]
Om man anser att båtföraren är full skall man påtala detta och vägra åka med båten, inte komma med parenteser på utsidan. // IMHO Roland [/QUOTE]

Om nu denne båtförare MOT FÖRMODAN skulle ha nallat lite på drickat, så stör det inte mig det minsta.
KJ
 
Pris i mitten av juli

Jag och maken åkte från Sitojaure till Rinim för ca två veckor sedan (har just kommit hem från fjällen!) - och då kostade det 250 kr/pers och det var bara vi två i båten. Båtresan tog en dryg timme. Han hade fasta tider för båtskjutsen, kl. 10 och kl. 16.

//Gunilla
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas dyr båttransport längs Kungsleden? Fjällvandring 54
PerAnd Båttransport över Torneträsk Fjällvandring 12
Vindskydd Båttransport Mavasjaure Fjällvandring 2
WildWoods Båttransport Mavasjaure Fjällvandring 4
Pär L Dela båttransport Nikkaloukta mot Vistas 7 juli? Fjällvandring 0
BlueSkys Pris båttransport uppför Visttas Fjällvandring 11
P.Gröndahl Båttransport över Teusajaure? Fjällvandring 5
gustafr Finns båttransport mellan Abisko - laimoloukta Fjällvandring 7
Fjälltagen Sitojaure - Rinim Fjällvandring 0
Håkan K Båt Rinim - Sitojauestugorna? Fjällvandring 6
Evajar Båtskjuts Rinim Fjällvandring 4
Friluffarna Tips önskas: Vita sten till Aktse eller Rinim till Aktse? Fjällvandring 2
t_andersen Möjligt att gå Skierfe-Rinim? Fjällvandring 5
Kavring Surva-Rinim-Rapadalen? Fjällvandring 2
fremag Finns det två båtförare Rinim - Sitojaure? Fjällvandring 14
jooose Rinim till Kungsleden Fjällvandring 1
mekstr Sarek vägval - vad vid Rinim och båt på Sitojaure Fjällvandring 1
Daniel K Intresse sökes: Båtfärd Sitojaure-Rinim 1/9 Fjällvandring 0
lundegard Rinim via Alep Valek till Aktse? Fjällvandring 3
azur Vandra från rinim till saltoloukta. Fjällvandring 3
hegeland Vandra längs Sitojaure? Telefon i Rinim och Nammatj? Fjällvandring 4
Paltmannen Gå från aktse via alen valak till Rinim Fjällvandring 2
Lars S Rinim - Skierfe Fjällvandring 1
raderad04 Sitojaurestugorna - Rinim Fjällvandring 0
unna båttrafik Sitosjaure-Rinim Fjällvandring 4
Megin Jobbiga vad Rinim-Akka? Fjällvandring 3
pal2 Rinim - Sitojaure ?? Fjällvandring 4
Almgren Båten Sitojaure till Rinim Fjällvandring 5
Lars S Aktse - Rinim Fjällvandring 0
koaladaniel Rinim- Akka? Fjällvandring 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.