Batteritiden!!!

(Marcus Lundmark) skrev:
Jag skulle inte haft något emot om det hade varit 6 eller 8 R6-batterier i min GPSMAP76s.

Pelle Rindar skrev:

Tror att intresset från det stora flertalet kunder skulle minska betydligt om enheten blev dubbelt så stor.

Jo, men inte skulle väl enheten bli dubbelt så stor, dessutom är ju GPSMAP:en mkt större än Vistan, och det stör inte mig, snarare tvärtom, 4 R6-batterier till skulle inte göra min GPS nämnvärt mkt större!

/Marcus
 
marcuslundmark; sa:
Jo, men inte skulle väl enheten bli dubbelt så stor, dessutom är ju GPSMAP:en mkt större än Vistan, och det stör inte mig, snarare tvärtom, 4 R6-batterier till skulle inte göra min GPS nämnvärt mkt större!
Jag tror att flertalet kunder vill ha mindre enheter och hellre byter batterier när de nu räcker så länge som 6-8 timmar eller mer. Det verkar som Garmin tror det också.

Om ni vill påverka Garmin att utveckla modeller med fler batterier än de använder idag så är det lämpligt att rikta önskemålen till Garmin istället för hit.

Ni som har detta något ovanliga intresse av extrema drifttider rekommenderar jag att löda ihop ert eget batteripack (du kan göra ett med några hundra R6:eek:r som du spänner fast på ryggen som en ryggsäck :)) och mata GPS:en genom den externa strömmatningen.
 
Egenetligen är det väl en marknadsföringsfråga...

Vi tycker det vore trevligt med Undret som gör det möjligt att veta exakt var vi är hela tiden. Först sedan upptäcker vi att Undret käkar batterier, då det inte framgick tillräckligt tydligt av det finstilta under vilka förhållanden batteritiden gällde?

Alltså lite av "garantueed to keep you dry" (if you do not perspirate to much or the humidity is not 100% for a period longer than, plus the following...).

Kort och gott - låter reklamen för bra för att vara sann..... så är den det antagligen också!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.