Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Båtskjuts på Sitojaure
- Trådstartare JPE
- Start datum
Hejsan,
Jag har inte nyttjat tjänsten ännu men har planerat att göra så första helgen aug/sep. Inför detta ringde jag då båda herrarna (angivna med telefonnummer på STFs hemsida) för att kolla läget. Det verkar som om priset är beroende på antalet passagerare (makes sense =o)) och var man ett lag på runt tre personer så skulle ungefär 300 SEK per person göra det. Då jag hittills är ensam räknar jag därmed att få betala strax under tusenlappen. När skall ni åka?
/Daniel
Jag har inte nyttjat tjänsten ännu men har planerat att göra så första helgen aug/sep. Inför detta ringde jag då båda herrarna (angivna med telefonnummer på STFs hemsida) för att kolla läget. Det verkar som om priset är beroende på antalet passagerare (makes sense =o)) och var man ett lag på runt tre personer så skulle ungefär 300 SEK per person göra det. Då jag hittills är ensam räknar jag därmed att få betala strax under tusenlappen. När skall ni åka?
/Daniel
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
avslutad210712
Gäst
Träffade på två vandrfare som fått uppgiften 400:- i förväg som blev 500:- när de skulle betala 
Träffade på två vandrfare som fått uppgiften 400:- i förväg som blev 500:- när de skulle betala![]()
Intressant, exakt samma sak hände oss tre vandrare. Till oss sa man att för att få ner priset från 500 till 400 per person så skulle vi gå till viken Ribasluokta istället för Sitojaurestugorna. Sagt och gjort. Väl där fick vi pröjsa 500 i alla fall. Trött som jag var orkade jag inte tjafsa mer om den saken, fastän jag borde.
Hejsan,
/Daniel
Hej!
Vet du om de finns där hela augusti, dvs även runt den 20/8? Det är inte lätt att få tag på dem...
/Johan
Förmodligen kommer svaret för sent för dig,men..... Priset är 500 kr /pers. Ett pris jag först tyckte var hutlöst högt, men efter att ha åkt turen för en vecka sedan kan jag bara konstatera att det är värt varenda öre. Turen tar ca 30 min och är otroligt vacker.
De har två båtar, en större som tar ca 8 personer, och en mindre för 5 pers.
De har två båtar, en större som tar ca 8 personer, och en mindre för 5 pers.
Hej
Jag brukar om möjligt ro med STF roddbåtarna och det är inte alls så tokigt faktiskt. Första åren så åkte jag ofta båt men tycker att bemötandet från båtförarna är nästan lite väl nonchalant och ogästvänligt så det tar emot att betala så mycket som ibland 500 för några minuters båtfärd. Sträckan Sitojaure har jag rott 2 gånger och åkt båt 1 gång, det finns bojar att följa och checkar man bara kartan innan så ser man hur roddturen sträcker sej. Undantaget är båtbjörn i Kvikkjokk som är hur trevlig som helst och man får sej en berättelse om både det ena och andra längs turen.
Mvh Daniel
Jag brukar om möjligt ro med STF roddbåtarna och det är inte alls så tokigt faktiskt. Första åren så åkte jag ofta båt men tycker att bemötandet från båtförarna är nästan lite väl nonchalant och ogästvänligt så det tar emot att betala så mycket som ibland 500 för några minuters båtfärd. Sträckan Sitojaure har jag rott 2 gånger och åkt båt 1 gång, det finns bojar att följa och checkar man bara kartan innan så ser man hur roddturen sträcker sej. Undantaget är båtbjörn i Kvikkjokk som är hur trevlig som helst och man får sej en berättelse om både det ena och andra längs turen.
Mvh Daniel
Hej
Mvh Daniel
NU är ju roddsträckan kungsleden och inte till Rinim, så inte samma sträcka.
Hej!
Vet du om de finns där hela augusti, dvs även runt den 20/8? Det är inte lätt att få tag på dem...
/Johan
Det var inga problem första helgen i september då jag pratade med båda herrarna för ungefär två månader sedan så ditt datum borde också fungera bra. Hittade telefonnummer på STFs hemsida och båda svarade på första försöket.
På tal om båtskjuts så har jag även förstått att man kan gå längs med sjön men ser att det blir problem att komma över ån/älven borta vid Rinim för att sedan gå in a Bastavagge. Någon som vet hur man lättast löser detta? Finns det personer i Rinim som man kan "ropa på" för att sedan bli transporterad över för någon hundring?
/Daniel
Liknande trådar
- Svar
- 10
- Visningar
- 827
- Svar
- 22
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips