Baskartor Garmin 60CS?

Nu har jag bara en fundering innan jag bestämmer mig för att köpa en garmin 60 CS.

PowerPC säljen 60 CS med US basemap för 4590:-

Har man NÅGON nytta av en europeisk base map?
Jag kommer inte använda den till navigering i bil, utan bara friluftskartan samt Bluechart.

Erfarenheter någon?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Maua; sa:
Har man NÅGON nytta av en europeisk base map?
Jag kommer inte använda den till navigering i bil, utan bara friluftskartan samt Bluechart.
Nej vid sådan användning använder du knappast grundkartan. Om du skulle få för dig att sälja enheten begagnad så är den dock något mindre värd i Europa med en amerikansk grundkarta.
PowerPC säljen 60 CS med US basemap för 4590:-
Om du räknar med frakten så får du en 60CS med europeisk grundkarta till ungefär samma pris eller kanske till och med billigare från Aspid. Den kostar €496,09 vilket blir 4680 kronor (de har en kampanj med fraktfritt på leveranser över €250 nu).
http://www.aspidshop.com

Många har rapporterat här i forumet om goda erfarenheter vid köp från Aspid.

Ett annat alternativ om grundkartan inte spelar någon roll är ju att själv beställa från USA. Förmodligen lite krångligare än PowerPC men kanske en femhundring eller mer billigare.

Fördelen med PowerPC är förstås svenska konsumentlagar med ångerrätt och liknande om du tycker det är värdefullt.

Maua; sa:
Taget!

Det får bli en GPS från Aspid. Återkommer med en rapport om Aspid när jag fått hem prylen.

Jag beställde en 60CS + väska + bike mount + sugkoppsfäste från aspid för sju veckor sen eller nåt i den stilen. Alla produkter fanns i lager enligt hemsidan. Tydligen stämde inte det, för efter lite mailande sa de att cykelfästet inte fanns i lager och att de väntade på det. Efter att ha bråkat lite på dem (i två veckor) skickade de allt utom cykelfästet som fortfarande inte hade kommit in. Nu har jag använt min GPS med sugproppsfäste i bilen i ganska precis en månad.. gissa om jag har sett till något cykelfäste än?

Tumme ner för aspidshop. Tyvärr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips