Barometer hjälp av Suunto Core

Hej, är väldigt ny med att kunna läsa av höjdskillnader och lufttryck på min handled men har läst en del på utsidans forum.
Det har tyvärr uppstått ett litet problem med min klocka den visar att jag befinner mig - 10054 meter under havet. Det hjälper inte att jag ändrar lufttrycket (till nuvarande 1027,7 hPa) och jag har tyvärr inte någon referenspunkt i höjd som jag kan gå efter. Dels så när jag ska ändra höjdskillnaden så tar den en meter i taget och vilket ni alla förstår så tar det sin tid.

Finns det någon här som kan hjälpa mig med mitt problem skulle jag vara ytterst tacksam!

Need of big help

Kan även lägga till att termometern visar att det är minus 229 grader...

Vad är det som hänt med min klocka? Går den att nollställa?

Uppskattar all hjälp!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tjena, välkommen till utsidan!

Jag äger själv ingen suuntoklocka, men hade jag varit du så hade jag tagit kontakt med Suunto eller inköpsställe. Det där låter riktigt konstigt...

En klen tröst, Suuntos Helpdesk är snabba och hjälpsamma. Är det något fel på klockan så kommer DHL och hämtar/lämnar för service/utbyte.

Testa att trycka på alla 4 "hörn-knapparna" samtidigt för reset.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips