Barometer hjälp av Suunto Core

Hej, är väldigt ny med att kunna läsa av höjdskillnader och lufttryck på min handled men har läst en del på utsidans forum.
Det har tyvärr uppstått ett litet problem med min klocka den visar att jag befinner mig - 10054 meter under havet. Det hjälper inte att jag ändrar lufttrycket (till nuvarande 1027,7 hPa) och jag har tyvärr inte någon referenspunkt i höjd som jag kan gå efter. Dels så när jag ska ändra höjdskillnaden så tar den en meter i taget och vilket ni alla förstår så tar det sin tid.

Finns det någon här som kan hjälpa mig med mitt problem skulle jag vara ytterst tacksam!

Need of big help

Kan även lägga till att termometern visar att det är minus 229 grader...

Vad är det som hänt med min klocka? Går den att nollställa?

Uppskattar all hjälp!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tjena, välkommen till utsidan!

Jag äger själv ingen suuntoklocka, men hade jag varit du så hade jag tagit kontakt med Suunto eller inköpsställe. Det där låter riktigt konstigt...

En klen tröst, Suuntos Helpdesk är snabba och hjälpsamma. Är det något fel på klockan så kommer DHL och hämtar/lämnar för service/utbyte.

Testa att trycka på alla 4 "hörn-knapparna" samtidigt för reset.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips