Barn sovsäck vs. Voksipåse

Jag och min livskamrat väntar tillökning i Mars och skulle behöva lite feedback från ngn som testat barn sovsäck istället för voksi påse.
Vi bor i Kiruna och skall kunna använda den till vardagligt bruk.
Och även för fisketurer på fjället och i skogen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ralle80; sa:
Jag och min livskamrat väntar tillökning i Mars och skulle behöva lite feedback från ngn som testat barn sovsäck istället för voksi påse.
Vi bor i Kiruna och skall kunna använda den till vardagligt bruk.
Och även för fisketurer på fjället och i skogen.

Jag borde nog förtydliga mig.
Det preliminära brukandet av säcke blir till en början i barn vagnen.

Voksipose

Här i Norge ska alla ha voksipose, (om det är en sån här du menar http://www.ullkorga.no/) så jag köpte en jag också. Gillar den inte alls... alltför mycket tyg som ska vikas hit och dit, små barn druknar helt, och hopplös att vika rätt när man har den i pulka. För att inte tala om när man ska tälta, ungen vänder sig ju 17 varv och då har alla vik-flikar omfördelats så det släpps in kalluft överallt.

Köp dunpose eller skinnpose!

Britta

PS om nån vill köpa min så ropa ut...!

Voksipåsen är OK att ha i vagnen, men den är på tok för dyr. Kolla på blocket om du hittar någon, eller du kan nog sy nåt liknande själv.

Nu är ju voksipåsen enligt tillverkaren så mångsidig, man kan ha den som lekmatta, att byta blöja på och så vidare, men då riskerar man att det kommer spya eller skit på den och då är det inte så kul att packa ner ungen.

När barnet var litet låg hon stilla och sov och då gick det bra att hålla koll på alla lösa flikar, men nu när hon roterar och helst vill stå i vagnen måste man ha overall.

Så att använda den till sovsäck... nja... men visst skulle det väl gå. Tycker inte att du ska köpa en voksi till vagnen och dessutom en sovsäck att använda några få gånger, det är nog dyrt med barn i alla fall.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips