Ingen aning. Men det går att söka på utomhus tabis.Vad är det för märke på dessa?
Barfotaskor i fjällen - det gick ju bra!
- Trådstartare Moga
- Start datum
Ingen aning. Men det går att söka på utomhus tabis.Vad är det för märke på dessa?
Nej, det är inte alls säkert att "clownskor" blir rätt per automatik. Det handlar inte bara, eller ens mest, om bredden.Men tråden handlar om behagliga barfotaskor. Är det då helt automatiskt skor som är breda framtill som clownskor, så att dom inte trycker ihop tårna, som är rätt skor?
I såfall har jag och hela min omgivning alltid haft fel skor, förutom när jag var 8 år och jag såg clownerna på Brazil jacks cirkus. Dom hade helt rätt skor enligt dej! Inte en chans att dom skorna kunde skapa en Halgus valgus eller nageltrång.
Sandaler.Ok. Vilka barfotamodeller har du testat?
Aha, det är ju inte barfotaskor. 🙂 Men är du nyfiken så kan det vara en kul upplevelse att få mer kontakt med marken. Är du inte det så har du säkert fint på vandringen i de skor du väljer. Men sandaler är ingenting som barfotaskor.Sandaler.
Köpte ett par bredare terräng skor då de kändes bra i butiken och lite mer för fritt för tårna verkade bra.
Om jag går eller löper rakt fram fungerar de ok men när jag går på tur i skrå terräng eller underlaget inte er plant så glider foten i sidled i skon vilket inte alls känns bra. Med sockor i neopren fungerar de dock rätt bra.
Så för min del fungerar inte lite bredare skor i framfoten speciellt bra.
Tycker också att små lätta skor fungerar för det mesta men i områden med stenar som rör sig kan man få ont i tår och fötter när stenar rullar över fötterna eller man glider in i stenar.
Va? Vita tubsockor ju..,Om det inte är barfotasandaler! 😁