Bajspåsar för människor

Jahapp! Nu är de här. Ivf i Norge. :D

Det funkar säkert, men inte helmysigt att släpa på. Även om de ska vara läcksäkra kan de säkert rivas upp mot en gren eller liknande. Man lär ju inte vill packa ner dem i ryggsäcken.

Men söderöver skulle det kanske kunna funka. Om man tänker sig att det finns tunnor vid iordninggjorda grillplatser (de ska ju ändå tranportera ved dit) och vid ingångarna till strövområden. Hmm.
 
Vad är problemet med att gräva en grop och täcka över?
Det förmultnar på några veckor och ger näring åt naturen.

Inte en chans att jag skulle släpa runt på fyllda bajspåsar!!
 
Risken är väl att det blir som med Hundskitspåsarna, vissa av ägarna kastar dom i naturen efter att dom "plockat upp". 😂
 
Det är många som fricampar med campervans etc längs vägar på Lofoten. Sist jag var där å körde helt ut til Å i Lofoten gick det inte att stoppa någonstans utan att se skithögar ligga överallt. För 15-20 år sedan när jag var där första gången, var det inte så…
 
En lösning skulle ju kunna vara att bygga några utedass på väl valda ställen.

Småpengar.

Vill man ha turism så kommer det människor med behovet att skita, så enkelt är det.
Ja, helt enig med dig. De olika kommunerna har tänkt på toaletter, men de menar det är för dyrt att bygga och underhålla. Det skits bra mkt å toaletter septiktankar skal tömmas. Det skits på toalettringen osv
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutmedlemskap0904 Bajspåsar Allmänt om friluftsliv 19
bastuper Scouting - Gör folk till bättre människor? Allmänt om friluftsliv 69

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.