Bästa snöskorna?

Någon som har kolla på vad som är i topp när det gäller snöskor?
kollat lite på TSL snöskor är det något som håller?
väger runt 65kg så vill inte ha några överdrivet onödigt stora

Alla tips och omdömen är intressant

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
TSL 227 escape

Hej!
Supernöjd med TSL 227 escape camo, mycket prisvärda jämfört med andra dyrare märken typ Tubbs.
Jag väger in på 90kg och gick en tur på Fulufjällt i Dec 2018 med 25kg packning. Blev ca 22km och snöskorna funkade perfekt, bra bindningar som kan hanteras med tumvantar, bra fäste på is. Visst, man sjunker ned 2-4 dm om det är lössnö, men utan packning så bär de jätte bra. Flack terräng med lite skare kunde jag hålla 4km/tim, men skidor är ju fortfarande snabbare och mer energisparande om man kan åka skidor. I kuperad terräng skulle jag köra snöskor alla dar i veckan.

Väcker upp tråden med fråga. Mackenzie snöskor. Just nu rea på den stora butiken. Ska inte gå alpinism utan tänkt för den nära terrängen som alternativ till skidor. Någon som har erfarenhet av dessa?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips