Bästa multisport-byxorna?

Är det någon som kan rekommendera en bra multisport-beklädnad för nederdelen av kroppen. Denna beklädnad skall vara heltäckande och vara anpassad för årets varmare halvdel. Tacksam för vägledningen i denna djungel av utrustning!

Klurig fråga

Det är inte helt lätt att hitta bra byxor då det är för varmt.
Jag har dock två förslag som jag tycker fungerar.
Det ena är vanliga tights, fast löst sittande, ljusa och tunna. Tierra har haft ett par svarta tights en gång i tiden som om de vore ljusa skulle fungera perfekt. Få se vad som kommer i framtiden.
Det andra är ett par extremt tunna byxor från Patagonia som heter Tropical Flats Pants tror jag. Torkar extremt snabbt, svala, ger solskydd, lite skydd för kvistar. Stramar kanske lite när de är blöta men inget som hindrar framfart. Vi hade dessa i Nepal på Raiden.

Hoppas du hittar något bra ute i djungeln.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tips

Några som jag kan rekomendera är Klättermusens mithril-byxor. Förstärckta med kevlar på knäna och ett mycket smutsbeständigt yttertyg har de (bra a att skölja av lera och dyl.). Invändigt fodrade med ett tunt lager dryskin gör dem behagliga. Fördelarna är att de torkar väldigt snabbt när de blir blöta och dessutom är väldigt slitstarka. Nackdelen är att de vid högre sommartemperaturer ex <20-25grader kan kännas något varma...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips