Bästa dykplatser runt Phuket och Krabi

Åker till Thailand Phuket och Krabi nu den 1 november och tar gärna emot tips om din bästa dykplats i området.

Hälsningar

Bo
 
Similian Islands

Kolla upp Similian Islands som ligger norr om Phuket! Har hört att man har Thailands bästa dykvatten där. Har inte varit där själv, men ska dit i januari :)

Det tar lite tid att komma ut dit (10 timmar från Phuket, 4 timmar från Thaap Lamu (närheten av Khao Lak) men varierar väldigt beroende på båt). De (kommersiella) turer som jag har sett har varit mellan två till sju dagar. Två dagars turen var från Thaap Lamu.

/Fredrik
 
Dykplatser, Phuket

Hej,

Jag har jobbat i Thailand i ett halvår och jag jobbade bl a på liveaboards som utgick från Phuket.
Bästa dykstället i Thailand är utan tvekan Richelieu Rock som ligger strax norr om Similan Islands. Näst bäst är Hin Daeng och Hin Muang som ligger söder om Phuket.
För att få ut mest av dykning rekommenderar jag en liveaboard till Similan Islands (som också har en del riktigt fina dykplatser) som inkluderar Richelieu Rock. Det blir lite dyrare men du bör definitivt inte missa ett tillfälle att dyka på denna plats!
Och är pengarna en viktig del i ditt beslut rekommenderar jag en tre dagars liveaboard till Hin Daeng och Hin Muang.

Vill du veta mer så får du gärna maila mig: stefan@uwphoto.nu

På min hemsida har jag en artikel om några fantastiska dyk på Richelieu Rock. Gå till http://www.immersed.net och läs artiklen "Meeting with a whaleshark"!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...