Bästa avbärarbältet till vandringsryggsäck?

Jodå, jag har provat både KM & Norrøna. Båda sitter mkt bra, men som sagt, speciellt Norrøna väldigt tung. Däremot sitter Macpac bättre på mig än både Arcteryx, Osprey och Lundhags och säkert sju andra som jag glömt namnen på, så det är väl hur man är byggd antar jag. Jag är absolut ingen lättpackare, men strävar ändå efter rimliga vikter. Dock måste jag säga till Matrix nackdel (som nämnts tidigare i tråden) att även om den är hela 1 kg lättare än min nuvarande säck, så lutar det ändå åt att jag tar min gamla "stridsvagn" på kommande fjällturen, för den sitter helt enkelt bättre.

haha.. ramrygga.. fyfan.. kånkade okristliga packningar med ramrygga i det militära, vikken jävla skit, det e bara en gammal myt om dess förträfflighet, hade dom vatt så bra hade dom inte likt dinusarierna dött ut..

kolla här, två människor är itne lika därför finns det ingen universalrygga som kommer att passa alla personer, gå till en butik med kompetent personal likt www.fjallsport.se i Göteborg, en kille ur personalen höll på att bända bocka vrida justera och passa in en passande ryggsäck till min fruga, jag tror hon provade varenda rygga i butiken, innan vi lämnat butiken hade han hjälpt henne till en passande ryggsäck och bockat till ramen så den passade. det kallar jag service!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips