Bärsystem till Haglöfs Skarjaryggsäck

Jag har en ramryggsäck från Haglöfs, en Skarja. En bra ryggsäck där man kan lasta massor men tyvärr är bärsystemet sisådär. Vet någon var man får tag på ett nytt bekvämare bärsystem till gamla ramryggsäckar?

Köp en begagnad sen Grönland och ta grejerna från den. Eller kasta Skarjan och köp en begagnad sen Alaska. Bägge är billigare som begagnade än vad dina delar kostar nya/lösa...

Varför dubbelpostningen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
PS.
Nytt bärsystem (med Y-flex och Special) kostade drygt 1200 kronor som reservdel för ett år sedan. Dom är slut från Haglöfs nu - jag köpte sannolikt det sista setet ifjol. En beg sen Grönland för slakt borde du säkra långt under den kostnaden. En beg sen Alaska borde du kunna hitta under den kostnaden...

Hej
Tack för tipsen! Jag har letat begagnat men inte hittat nåt än men att leta andra modeller kanske går bättre.
Dubbelpostningen, är ny på utsidan så jag insåg inte det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips