P.D; sa:Låter helt rimligt, det där med UL-skatt.....Tycker att vi är på god väg att lösa Bennys problem här....
/P.D
Jag skulle också vilja föreslå skatteavdrag för de som råkar ut för dåligt väder under sin tur...
P.D; sa:Låter helt rimligt, det där med UL-skatt.....Tycker att vi är på god väg att lösa Bennys problem här....
/P.D
b1ff; sa:Jag skulle också vilja föreslå skatteavdrag för de som råkar ut för dåligt väder under sin tur...
klingstrom; sa:Hur mycket kommer det inte att kosta att bygga upp denna jätteorganisation med gater/tullstationer på varenda väg som går in till fjällvärlden. Ska hela den 100 mil långa fjällkedjan stängslas in och all trafik kanaliseras till ett antal "tullstationer" där man vackert får visa upp vad man har med sig och var man tänkt att vandra. Efter avslutad tur får man tulla ut och visa att jag har inte slängt något skräp i naturen, titta allt skräp finns med i påsen, oj det saknas visst ett kolapapper, 250 kronor i böter... Snacka om kontrollsamhälle!
Varför betala dubbel avgift för vistelse i fjällen när vi redan betalar för ledsystem, fjällräddning och tillsyn via det svenska skattesystemet?
En stor del av tjusningen med att fjällvandra skulle gå förlorad om det infördes kontrollstationer och avgifter för vistelse i fjällen!
P.D; sa:b1ff; sa:klingstrom; sa:En stor del av tjusningen med att fjällvandra skulle gå förlorad om det infördes kontrollstationer och avgifter för vistelse i fjällen!
De vältränade, och de med UL-packning som kan gå fortare, får naturligtvis betala extra för det.
/Henrik
Låter helt rimligt, det där med UL-skatt.....Tycker att vi är på god väg att lösa Bennys problem här....
/P.D
pehac@mai.liu.se; sa:Men du tror väl aldrig att fjällpolisen skulle godkänna deras
utrustning?
il C.
pehac@mai.liu.se; sa:Men du tror väl aldrig att fjällpolisen skulle godkänna deras
utrustning?
il C.
GustavOh; sa:Sedan jämnas befintligt ledsystem ut och asfaltsbeläggs (för att minska slitaget på underlaget, samt underlätta för rörelsehindrade). Rastplatser med picnickbord, toalett och glasskiosk anläggs vid natursköna vyer.
Övrig natur förklaras som naturskyddsområde med beträdandeförbud.
Hoppsan!GustavOh; sa:"33-åringen" (http://www.utsidan.se/motesplats/visa.htm?ID=20880)