Attackera medans ni kan ;)

Fullkomligt absurt. Varför bära mer än vad som behövs??????? Min Olympus my 700 väger bara 124 gram och den kan man ju fota med. Det måste väl ändå vara den funktionen du är ute efter med en kamera???Att fota????Tänk på att det är bara du som måste BÄRA din megatunga kamera varje steg, varje meter...................

Uäsch, det var knappt jag orkade;)

Raskesven

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Här finns det ju mycket att attackera...

Vikten, det är ju horribelt, tänk hur mång procent du ökar med!
Objektivet är ju aldeles för ljussvagt, för att inte tala om bokén!
Men värst av allt: hur kan du välja Canon, när Nikon är så mycket bättre!

;-)

/OJ

nej nej, nu ska vi inte anklaga honom för att ljuga. han har en kanon, alltså vet han inte bättre. Han kommer sänka den, och vi andra kommer garva,

Det faktum att förra resan slutade i ren katastrof för några av mina dykpolare så ska ja hålla järnkoll på prylarna.

En 400D + optik gick åt skogen sedan huset gick sönder
En Nikon D2H gick åt skogen, o-ring som brast i huset (proffshus i alu)
En liten kompakt gick samma öde
I år har en blixt gått åt skogen hittills..

Så är man dykare som gillar foto ska man ha fet plånbok :(

// Jocke

Lätt grundutrustning - tunga specialprylar. Allt enligt handboken.

Meh!
Är det ingen som lyssnar på oss när vi tjatar om att ett syfte med lätt grundutrustning är att det ska vara mindre tortyr att bära med sig de där tunga specialgrejerna som man inte vill eller kan vara utan! Kameror, vinflaskor, metspön, indiantält, truppminor, ungar - allt beroende på vad man är intresserad av.

Du är en skolbokslättpackare, Joakim. I alla fall i min bok. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips